השוק

אחרי כלל ביטוח: המפקח על שוק ההון נכנס גם ב"מגדל"

משה ברקת מורה לשלמה אליהו לבחור בין תפקידו כיו"ר מגדל אחזקות לבין מושבו בדירקטוריון החברה הבת מגדל ביטוח, זאת במטרה לצמצם את השפעתו על הנעשה בחברה ואחרי שפנה לכלל החזקות בהוראה דומה
איתי פת-יה | 
דני נוה, שלמה אליהו, משה ברקת (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר gov)
המפקח על שוק ההון משה ברקת מורה לבעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, לבחור בין תפקידו כיו"ר מגדל אחזקות לבין כסאו בדירקטוריון החברה הבת מגדל ביטוח. בכך מבקש ברקת לצמצם את מעורבותו הגדול של אליהו בחברת הביטוח, בה ניסה לאחרונה להדיח את היו"ר ניר גלעד – צעד שגם הוא נבלם על ידי המפקח.
המבנה של מגדל נפוץ בענף הביטוח בישראל – חברת אחזקות ציבורית הנסחרת בבורסה ותחתה חברת הביטוח הפרטית. דרך הנציגות הכפולה של אליהו גם בחברה האם וגם בחברה הבת ביכולתו להשפיע על קבלת ההחלטות בזו האחרונה, באופן שאינו תואם את כללי הממשל התאגידי, כך לפי ברקת.
במכתב שהעביר המפקח למגדל ביטוח אתמול בערב הוא הצביע על "חוסר יציבות משמעותי בשדרה הניהולית הבכירה שלה", והסביר כי "כחלק מהגשמת תפקידי הרשות, במהלך תקופה העולה על שנה וחצי עקבה מקרוב הרשות אחר התנהלותה ואופן ניהולה של חברת הביטוח, ובכלל זה במידת המעורבות של מר אליהו. בחינה זו הצביעה על מספר אירועים המעידים על תפקוד לקוי של מר אליהו, בניגוד לחובות המוטלות עליו מכוח הוראות הדין, ובכללן הוראות הרשות".
 
קראו עוד ב-ice
לצד הניסיון להדחת גלעד והעובדה שמאז רכישת השליטה בחברה ע"י אליהו ב-2012 מספר מנהלים ויו"רים הוחלפו בה, ברקת מזכיר את הניסיון של בעל השליטה להקים בסוף 2018 פורום מצומצם בו יהיה חבר לצד הדירקטורים החיצוניים רונית בודו ואברהם ביגר, במטרה לעקוף את סמכויות ההנהלה.
ברקת מנחה את אליהו, במידה ויבחר להמשיך לכהן כדירקטור במגדל ביטוח לפנות את לשכותיו במשרדי החברה, זאת במטרה לצמצם מגע בינו לבין עובדיה וכאמור להקטין את השפעתו על הנעשה בה.
הוראה זו של ברקת מגיעה במקביל לאחרת באותו עניין שהועברה לכלל החזקות. בחברה קידמו את מועמדותם של שלושה מהדירקטורים שלה לחברי דירקטוריון גם בחברה הבת כלל ביטוח, וכשברקת הורה לעצור את כינוס אסיפת בעלי המניות בה תיערך ההצעה על מינויים בכלל טענו כי לברקת אין סמכויות להעמיד דרישה שכזאת. עמדתם זו הובילה למכתב נוסף מצד ברקת, בו כתב כי ההשתלטות על דירקטוריון חברת הביטוח "עשויה להשליך על מצבם של בעלי המניות בכלל החזקות באופן מהותי" וכן תקף את דירקטוריון חברת האחזקות, שלדבריו "איננו מבין באופן מלא את אחריותיו וגבולות סמכותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה