השוק

אל-על מקצצת 70% משכר יו"ר הדירקטוריון; ההסתדרות מאיימת לחתום במקום ועד עובדי הטייסים

ההכרזה על הקיצוצים בשכר הבכירים מגיעה בעקבות המו"מ מול ועד הטייסים שטרם חתם על ההסכם שצפוי לחלץ את אל-על בעזרת מתווה משרד האוצר. שכרו של יו"ר הדירקטוריון אלי דפס יופחת ב-70%
שרון טל | 
אל על (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
אל-על נלחמת על הישרדותה: החברה מודיעה היום על קיצוץ רוחבי בשכר חברי הדירקטוריון שלה בהם גם היו"ר אלי דפס, ששכרו יופחת ב-70%. כמו כן, יתר חברי הדירקטוריון לא יהיו זכאים לתגמול שנתי ותגמולים נוספים להם היו זכאים על השתתפות בישיבות הנהלה.
הכרזת אל-על מגיעה על רקע מצבה הפיננסי הקשה של החברה, שתלוי בין היתר גם בחתימה של ועד טייסי אל-על על הסכם ההתייעלות, שיאפשר לאל-על לעמוד בתנאי האוצר לקבלת הלוואת הסיוע בערבות מדינה.
ברקע דברים, נשמעים בהסתדרות איומים כי אם לא יחתמו הטייסים על הסכם עוד הערב, ההסתדרות תחתום במקומם. הטייסים מאיימים מנגד לעבור להסתדרות אחרת, בטענה שהסתדרות העובדים אינה מייצגת אותם.
משמעות החתימה של ועד הטייסים משמעותה גם הזרמת 300 מיליון שקל המופקדים ב"קרן זכאים", עודפי פיצויים שהפרישה החברה לעובדים והאוצר הסכים השבוע למשיכתם על ידי החברה בתנאי שהטייסים יחתמו על ההסכם. כמו כן, תאפשר החתימה האחרונה לאל-על למכור את מטוסי הבואינג שלה ולקבל עבורם 170 מיליון שקל נוספים.
ברקע הדברים מסתמן רוכש לחברת אל-על, איש העסקים אלי רוזנברג, שמשפחתו מחזיקה בנכסי נדל"ן רבים בארה"ב. רוזנברג פנה לאל-על בעזרת תא"ל במיל' ראם עמינח ועו"ד דודי תדמור המנהל את נושא היתר השליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה