השוק

טייסי אל על נגד ההסתדרות: "התעלמו מאיתנו ורקמו עסקה עם ההנהלה"

ועד הטייסים עמד בסירובו למתווה ההתייעלות בחברה וההסתדרות חתמה עליו ללא אישורם. כעת הוועד תוקף: "ועדים נוספים בישראל מוטרדים מאוד מהמהלך של ההסתדרות. היום זה אנחנו, מחר זה הם"
איתי פת-יה | 
אל על, ארנון בר דוד (צילום פייסבוק/אל על-דוד דניאל, ויקיפדיה)
הסתדרות העובדים עקפה אותם וחתמה על הסכם מול הנהלת אל על, ועדיין ועד הטייסים בחברה לא מוותר ומכריז כי ימשיך להילחם על כך שתכנית ההתייעלות כפי שהוסכם עליה לא תצא לפועל.
באיגרת שהוצאה בסוף השבוע מטעם הוועד לעובדים נכתב כי "אנו יודעים שוועדים נוספים בישראל מוטרדים מאוד מהמהלך של ההסתדרות. היום זה אנחנו, מחר זה הם". בוועד מודיעים לעובדים "נפעל בשיקול דעת לשנות את ההסכם הזה בכל דרך העומדת לרשותנו". עוד נכתב כי "חתימת הסכם עבודה מעל לראשינו ללא מו”מ ובחוסר תום לב ע”י ההנהלה, אולם בעיקר ע”י אלה המייצגים אותנו - ההסתדרות, הינה רעידת אדמה אמיתית באל על ובכלל בעולם התעסוקה. ההתעלמות המוחלטת של ההסתדרות וההנהלה לכך שמתחילת המשבר, הטייסים נרתמו בכל כוחם ורוחם למען הצלת החברה מעוררת שאת נפש".
"כל ניסיונותינו להציג ולהראות שחלקינו היחסי בהתייעלות שונה ממה שהוצג על ידי ההנהלה נדחה על הסף על ידי ההסתדרות בתירוצים שונים ומשונים. ברור לנו לחלוטין כי נרקמה כאן עסקה בין ההנהלה וההסתדרות להטיל את מלוא העול של הבראת החברה עלינו הטייסים. אך לא כאן נפסק הדבר, באמתלה של הסכם סיוע לקורונה העבירה ההנהלה בסיוע ההסתדרות הסכם קבוע לקיצוץ שכר לטייסי אל על בסדר גודל של 50% ללא קשר לתקופת הקורונה".
כמו כן מציינים באיגרת ש"אף לא אחד מההנהלה, הדירקטוריון, מגזרים אחרים בחברה, ההסתדרות, משרדי הממשלה והמגזר הפרטי קיצץ בשכרו בשיעור כזה כפי שההסתדרות ביצעה עבורנו על דעת עצמה. ולצערנו זהו אינו צעד זמני אלא על פי הסכם עליו חתמה ההסתדרות להמשך לעתיד עבודתנו בחברת אל על. הטייסים נרתמו בכל כוחם ורוחם למען הצלת החברה. אנחנו היחידים שטסנו טיסות קוויקי לאוסטרליה. היחידים שביצענו מסביב לעולם ב-60 שעות. היחידים שטסו בתנאי מזג אוויר ושעות קשות וסיכנו את חייהם במתיחת קצה היכולת שלנו כטייסים, לא רק שנשכחו אלא ההיפך".
 
קראו עוד ב-ice
בוועד מוסיפים וכותבים כי "אנו מואשמים על ידי הנהלת החברה, ההסתדרות וגם לצערנו חברינו עובדי החברה כאלו שרוצים בסגירת החברה שיקרה לנו מפז. אף אחד מהם לא קיצץ כ-50% מתנאי השכר והעבודה שלו למשך שנים!".
מנגד, במכתב ששלח לאחרונה מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לעובדים, זה טען כי ההסתדרות פעלה בסמכות כשחתמה על ההסכם גם ללא הסכמה ועד הטייסים. "ההסתדרות היא הגוף הראשי המוסמך לחתום על ההסכם וההחלטה שלהם לחתום באה לאחר שיח ארוך, שקוף ופתוח, שבו נחשפו ראשי ההסתדרות למצבה של החברה בפרט ושל עולם התעופה בכלל. כל זאת נעשה, נוכח ההבנה בדבר התנאים הדרושים לקבלת הסיוע כפי שהוצב על ידי המדינה", כתב.
לפי ההסכם שנחתם, פיטורים של 71 טייסים ופרישה של 53, לצד הפחתת שכר לנותרים יחסכו 105 מיליון דולר מדי שנה לאל על. כמו כן החברה קיבלה את אישור הועד להאריך את החל"ת של הטייסים עד דצמבר ב-2021. מדובר בסקטור הרביעי והאחרון עמו היו צריכים בחברה להגיע להסכמות, כדי להתקדם מול האוצר בתכנית לפיה תקבל ערבות מדינה של 75% על הלוואה בסך 250 מיליון דולר, כש-150 מיליון דולר נוספים יגויסו בהנפקת מניות והמדינה תרכוש את הנתח שהחברה לא תצליח למכור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה