השוק

לאחר חתימת הסכם השיווק: חברת הקנאביס הרפואי פנאקסיה מזנקת בכ-5%

הזינוק מגיע על רקע הסכם לשיווק קנאביס רפואי שחתמה החברה עם ניורקספארם הגרמנית. השיווק יחל בגרמניה וצפוי להתרחב לבריטניה, ספרד, איטליה ומדינות נוספות 

שרון טל | 
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל (צילום חן גלילי)
חברת מוצרי הקנאביס הישראלית פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות בע״מ, הודיעה היום (א') על חתימת הסכם עם Neuraxpharm הגרמנית, במסגרתו תקים מיזם משותף לשיווק מוצרי הקנאביס הרפואי שלה בגרמניה, שוק הקנאביס הגדול והצומח באירופה. ההסכם כולל בלעדיות של מוצרי פנאקסיה ואופציה להרחבת שיתוף הפעולה למדינות נוספות, ביניהן בריטניה, ספרד ואיטליה. בעקבות החתימה מניית החברה זינקה היום בבורסה בכ-4.95% וננעלה בשער של 269.10 אגורות.
במסגרת ההסכם, חברת הפארמה הגלובאלית Neuraxpharm תשווק מוצרי קנאביס רפואי כחלק בלתי נפרד מפורטפוליו המוצרים הרחב שלה. מעבר להפצת המוצרים לבתי מרקחת, אשר תתבצע באמצעות מפיצים מקומיים, המיזם מתמקד בפעילות שיווק ומסחור שתתבצע בקרב קהלי היעד הרלוונטיים בגרמניה, שהינם הרופאים הרושמים את המוצרים והמטופלים.
בעוד שבישראל הרופא מנפיק למטופל מרשם הכולל את המינון המומלץ ואחוז החומר הפעיל הדרוש, והמטופל יכול לרכוש בבית המרקחת כל מוצר לבחירתו המכיל את אותה תרכובת מתוך מגוון רחב של מוצרים (גנריקה),  בגרמניה המרשמים המונפקים על ידי הרופאים המוסמכים הם למותג ספציפי לרכישה בבתי המרקחת, בדומה לתרופות מרשם בישראל. על כן, שיווק המוצרים בקרב הרופאים הרושמים בגרמניה הינו תנאי סף להצלחה במדינה. גרמניה נחשבת לשוק הקנאביס הרפואי הגדול ביותר בעולם מחוץ לארה"ב, ומונה כיום כ- 60 אלף מטופלים מתוך אוכלוסייה של כ- 82.8 מיליון בני אדם וצריכה ממוצעת של כ- 500 אירו לחודש פר מטופל.
Neuraxpharm הגרמנית, היא מחברות הפארמה המתמחות הגדולות באירופה, בעלת נוכחות ב-12 מדינות באירופה, ביניהן גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה, צ'כיה, פולין, אוסטריה, שוויץ, סלובקיה, בריטניה, הונגריה ופורטוגל. עם היקף מכירות שנתי של כ-480 מיליון אירו, Neuraxpharm מחזיקה בנתח שוק של מעל ל-80% בתחום תרופות ה- CNS באירופה ובעלת פורטפוליו של מעל ל- 130 תרופות פעילות להתמודדות עם מחלות CNS.
כעת עם חתימת ההסכם, Neuraxpharm תפעל לקבלת היתר יבוא למוצרי פנאקסיה לגרמניה ובמקביל תפעל פנאקסיה לקבלת היתר ייצוא מול משרד הבריאות. פנאקסיה החלה בייצור מוצרים ראשונים במטרה להעבירם לגרמניה עם קבלת היתר הייצוא. מכירות ראשונות של מוצרי פנאקסיה/ Neuraxpharm בגרמניה צפויות להתחיל מיד לאחר קבלת היתר ייצוא.
כאמור בהסכם, פנאקסיה תהיה אחראית על ייצור המוצרים תוך עמידה בתקינה האירופאית (EU-GMP), פיתוח וייצור של מוצרים חדשים ומתקדמים, כולל טבליות, פתילות (נרות) ומוצרים לשאיפה ורישומם לשיווק על פי דרישות הרגולציה בגרמניה. Neuraxpharm תהיה אחראית על מיתוג, החדרה ומסחור המוצרים לכל בתי המרקחת המאושרים לכך בגרמניה.
כל אחד מהצדדים יהיה זכאי לשיעור מסוים שנקבע מסך ההכנסות הרבעוניות ממכירת המוצרים בטריטוריה בפועל, בניכויים מסוימים שנקבעו. ההסכם כולל אופציה הדדית לבחון הרחבת המיזם המשותף למדינות נוספות באיחוד האירופאי.
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "אנו גאים להוביל שיתוף פעולה בסדר גודל כזה שפורץ את דרכנו לשוק האירופאי. ההסכם מבסס את מעמדן של Neuraxpharm ופנאקסיה כגורם דומיננטי בשוק הקנאביס הרפואי האירופאי. זו הפעם הראשונה שחברת פארמה אירופאית, תשווק מוצרי קנאביס רפואי ולכן מדובר באבן דרך גם עבור המטופלים, שמאבקם וקולם סוף סוף נשמע וגם עבור החברות הפועלות בתחום, שבמשך שנים נלחמות בהכרת הערך הרפואי של הקנאביס. כחברת פארמה שבמשך שנים חורטת על דגלה ייצור קנאביס רפואי בסטנדרטים המדעיים והרפואיים המחמירים ביותר, אנו שמחים לקבל הכרה עסקית על המקצועיות הבלתי מתפשרת ועל המשך ביסוסנו כמובילי שוק בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה