השוק

חלוקת המענקים: מי יזכה למענק מוגדל ומי לא יקבל בכלל?

בצל הביקורת על כך שתכנית המענקים אינה כוללת תבחינים, הקבינט הכלכלי המצומצם סיכם כי מקבלי קצבאות יזכו לתוספת של 750 שקל על הסכום המקורי, ולבעלי הכנסות גבוהות ובכירי המגזר הציבורי לא ינתן מענק
איתי פת-יה |  1
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום עדינה וולמן/דוברות הכנסת)
בעלי שכר גבוה ובכירי המגזר הציבורי לא יקבלו מענק ומבלי קצבאות יזכו למענק מוגדל – אלה השינויים המסתמנים בתכנית עליה הכריז ראש הממשלה. המתווה ספג ביקורת רבה על כך שיביא לכך שהכסף יגיע למי שאינו באמת זקוק לו ועל כן דנים בממשלה בעדכון התכנית והוספת תבחינים לחלוקה.
בישיבת הקבינט הכלכלי המצומצם, בו חברים ראש הממשלה נתניהו, יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ, ושר הכלכלה עמיר פרץ, סוכם כי מתוך הסכום הכולל של 6 מיליארד שקלים שיעמוד לטובת התכנית, חצי מיליארד שקלים יוקצו עבור מקבלי קצבאות סיעוד, נכות, הבטחת הכנסה וכן למובטלים מעל גיל 67 ולעולים חדשים. כל אלה יקבלו תוספת של 750 שקל, בנוסף לסכום המקורי 750 שקל לכל בגיר (רווק או הורה), ו-500 שקל לכל ילד עד הילד השלישי. כך, שני הורים וילד יקבלו 2,000 שקל, כאלה עם שני ילדים יקבלו 2,500 שקל ואלה עם שלושה ילדים ויותר יקבלו 3,000, בעוד שהורה יחיד לילד יקבל 1,250 שקל וכן הלאה.
 
קראו עוד ב-ice
לצד זאת אזרחים ששכרם השנתי 640 אלף שקל ויותר וכן עובדי המגזר הציבורי שמשתכרים ב-30,000 שקל בחודש ומעלה, כלומר כולל חברי כנסת ושרים, לא יקבלו מענק. אחת האופציות שנשקלו, אותם קידמו במשרד האוצר היא מיסוי המענק על אותם אזרחים בעלי הכנסות גבוהות וכן על עובדי המגזר הציבורי המשתכרים ב-300 אלף שקל ומעלה בשנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החקקתם וגם ירשתם?????
    צביה רוטמן. 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מיסוי. גם עשירים וגם עובדים. פרוטה לא מענק. נפלתם על השכל???
    סגור