השוק

הצעת הרכישה לאל-על: 75 מיליון דולר תמורת 45% ממניות החברה

ההצעה משקפת לאל על שווי של 95 מיליון דולר - פרמיה של 5% על המחיר בו היא נסחרת כיום, זאת על אף שהרוכש אלי רוזנברג מגדיר את מצבה "מאתגר בלשון המעטה". הדדליין להשלמת העסקה: סוף אוגוסט
איתי פת-יה |  1
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
אלי רוזנברג מוכן לשלם 75 מיליון דולר בתמורה לשליטה באל על. זו ההצעה שהועברה מטעמו היום (ב') לדירקטוריון חברה התעופה, לפיה רוזנברג יקבל 45% ממניות החברה, כשהעסקה כולה משקפת לה שווי של 95 מיליון דולר – פרמיה של 5% על המחיר בו היא נסחרת כיום (64.7 מיליון דולר). הרוכש הפוטנציאלי מעמיד דדליין לסגירת העסקה עד סוף חודש אוגוסט הקרוב, כלומר מבלי להמתין להנפקת המניות עליה הוסכם במתווה החילוץ של משרד האוצר.
רוזנברג מציע למעשה לקבל את השליטה באל על באמצעות מניותיה שלה, ולא דרך רכישת המניות של החברה האם כנפיים. בעודו ממתין להיתר שליטה בחברה, שהכרחי להשלמת העסקה, רוזנברג כבר הפקיד 15 מיליון דולר בחשבון נאמנות שפתח בבנק מזרחי טפחות. ההצעה תקפה כל עוד מצב החברה לא ישתנה לרעה באופן מהותי עד למועד הרכישה, וזאת בעוד את מצבה הנוכחי מגדיר רוזנברג בהודעתו לדירקטוריון כ"מאתגר בלשון המעטה".
 
קראו עוד ב-ice
רוזנברג הוא איש עסקים ישראלי-אמריקאי ובנו של משקיע הנדל"ן המיליונר קני רוזנברג. משפחת רוזנברג היא הבעלים של רשת בתי אבות סיעודיים ומחלקות שיקום וטיפול מהמובילות בארה"ב - Centers Health Care. רוזנברג הבן הוא צעיר כבן 30 שעלה לארץ לפני מספר שנים ומתגורר בירושלים. רוזנברג פנה באמצעות תא"ל במיל' ראם עמינח כדי שיקדם עבורו את רכישת אל על.

לפי מתווה החילוץ שהציע משרד האוצר ועליו חתמה החברה, זו תקבל ערבות מדינה של 75% על הלוואה בסך 250 מיליון דולר מבנק דיסקונט, כש-150 מיליון דולר נוספים יגויסו בהנפקת מניות והמדינה תרכוש את הנתח שהחברה לא תצליח למכור. לדוחות השנתיים של אל על ל-2019 הוצמדה הערת 'עסק חי' מטעם רואי החשבון המבקרים שלה, זאת עקב החשש שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. מאז, עקב הקורונה נוספו לה התחייבויות נוספות המוערכות בכמיליארד שקל לרוכשי כרטיסי טיסות שהתבטלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב ברור שזה קישקוש. החברה שווה יותר ברגע שיחזרו לטוס. (ל"ת)
    יוגב 07/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור