השוק

34 עצורים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה בירושלים

המפגינים קיימו תהלוכה ממעון רה"מ עד למשכן הכנסת תוך שהם קוראים: "הון, שלטון - עולם תחתון" ו-"ביבי לכלא". לטענת המשטרה, המפגינים הפעילו רימון עשן והשליכו בקבוקים ואבנים כלפי השוטרים
אילן שניג | 
הפגנה בירושלים (צילום לפי שימוש בסעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים)
שוב הפגנה ושוב עימותים שמסתיימים במעצרים.  אלפים השתתפו במחאה נגד השחיתות השלטונית שהתקיימה אמש מול בית ראש הממשלה בבלפור ומול משכן הכנסת. 34 אנשים נעצרו לאחר שהמפגינים סירבו לפנות את כיכר פריז. לטענת המשטרה, המפגינים הפעילו רימון עשן והשליכו בקבוקים ואבנים כלפי השוטרים. במשטרה טענו שחלק מהמוחים החלו לגדף שוטרים ולקרוא להם נאצים תוך סירוב לפנות את ציר התנועה למרות מספר בקשות של המשטרה.

שימוש על פי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר ככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר", נמסר מהמשטרה. "לאורך המחאה, המפגינים השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור".
מארגני מחאת "הדגלים השחורים" הזהירו מוקדם יותר כי חוק הקורונה, אותו הם מכנים "חוק ההסמכה", פוגע בדמוקרטיה: "חוק ההסמכה הוא עוד שלב בפירוק ודרדור ישראל לעבר ביביקרטיה", אמרו המארגנים. "את הנאשם נתניהו צריך להוציא מבית ראש הממשלה - לא להעביר לו עוד סמכויות".
בדף האירוע בפייסבוק של המארגנים נכתב: "איחוד כל המחאות נגד חוק ההסמכה. הממשלה החליטה לנטרל את הכנסת ולהעביר במחטף את חוק ההסמכה. החוק מסמיך את הממשלה לבצע הליכי חקיקה במקום הכנסת, ובעצם מפקיע מידיה את תפקידה כרשות מחוקקת וכזרוע המפקחת על פעולות הממשלה".

שימוש על פי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
אחת המפגינות טיפסה על פסל המנורה המוצב סמוך לכנסת וחשפה את פלג גופה העליון. מפגינים אחרים טיפסו על פסל המנורה ונופפו בדגל אדום. בתנועת "אם תרצו" גינו את המפגינים: "שתקתם כשחיללו את התפילין שתקתם כשעשו צרכים על הדגל שתקתם כשביזו את זכר נספי השואה שום דבר כבר לא קדוש בעיני פעילי השמאל האנטי-ציוני. עכשיו הם מתערטלים על סמל המנורה מול כנסת ישראל- לא עוד. מעכשיו מפסיקים לשתוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה