השוק

אדוארדו אלשטיין מעמיד למכירה את יתרת אחזקות דסק"ש בשופרסל ב-1.5 מיליארד שקל

דסק"ש מוכרת 26% ממניות רשת שיווק המזון. בעבר החזיקה בנתח גדול יותר והייתה לבעלת השליטה בחברה. במרץ האחרון ניסתה להיפטר מהמניות אך הקפיאה את המכירה בשל היעדר ביקושים

איתי פת-יה | 
אדוארדו אלשטיין (צילום ויקיפדיה)
דסק"ש מעמידה למכירה את יתרת אחזקותיה בשופרסל. החברה בבעלות אדוארדו אלשטיין שוב מחפשת קונה ל-26% ממניות רשת שיווק המזון בהן היא מחזיקה. ההערכה היא שעד סגירת המסחר היום יוזרמו ביקושים לכמחצית מהמניות, והשאר ימכרו בימים הקרובים.
בית ההשקעות אפסילון מלווה את המכירה, ובמסגרת זאת פנה לגופים המוסדיים הגדולים בהצעה לרכוש את מניות שופרסל מידי דסק"ש. שווי הנתח של דסק"ש בחברה עומד על 1.53 מיליארד שקל, ושופרסל עצמה נסחרת בשווי של 5.9 מיליארד שקל.
דסק"ש היא בעלת המניות הגדולה בשופרסל, אולם לאחר שמ-2018 התחילה לממש את חלקה בחברה ירדה מהשליטה בה כשהגיע לאחזקה של 26%, אותם היא מעמידה למכירה כעת. במרץ האחרון ניסתה למכור נתח זה אלא שעקב היעדר ביקושים משמעותיים, וכן בעיה של נזילות בה נתקלה בזמנו (ימי סגר הקורונה בגל הראשון, כזכור), הקפיאה את המכירה אז.
המכירה תותיר את דסק"ש עם שני נכסים עיקריים: חברת התקשורת סלקום וחברת הנדל"ן נכסים ובניין. לדסק"ש חוב של 3.7 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה. כמו כן מקדם אלשטיין, שהוא גם בעל השליטה באי.די.בי, החברה האחות של דסק"ש, הסדר מול מחזיקי האג"ח של הראשונה, במסגרתו 70% ממניות דסק"ש ישועבדו למחזיקי אחת הסדרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה