השוק

נתקעתם עם שתי דירות? תקופת המכירה בפטור ממס הוארכה

על רקע הירידה החדה בהיקף העסקאות בשוק הנדל"ן, הכנסת קיבלה את עמדת רשות המסים והאריכה את התקופה בה משפרי דיור יוכלו למכור את דירתם הישנה בפטור ממס רכישה. גם המשקיעים קיבלו השבוע בשורה משמחת
מערכת אייס |  1
השבוע בנדל"ן (צילום unsplash)
דוחים את הקץ? ביום ב' אישרה הכנסת את הארכתה בשבעה חודשים של תקופת הפטור ממס למשפרי דיור במכירת דירתם הישנה. בכך תעמוד תקופת הפטור על שנתיים וחודש, במה שעשוי להוות חבל הצלה עבור אלפי ישראלים שרכשו דירה שנייה ולא מצליחים למכור את דירתם הישנה לנוכח משבר הקורונה והירידה החדה בהיקף העסקאות.
בכך למעשה החזירה רשות המסים את המצב לקדמותו. כזכור, ב-2016, על רקע ניסיונותיו של שר האוצר משה כחלון להציף את השוק בדירות, אישרה ועדת הכספים הוראת שעה שצימצמה את תקופת המכירה של דירה ישנה בפטור ממס משנתיים – לשנה וחצי בלבד.
במצב החוקי החדש, מי שעבורו התקופה בת 18 החודשים למכירת דירתו הישנה לצורך קבלת ההטבה במס רכישה ובמס שבח (פטור) נגמרה בין מרץ לאוקטובר 2020, יקבל דחייה של שבעה חודשים למכירת דירתו. כך למשל, מי ש-18 החודשים הסתיימו עבורו בתחילת יוני, יוכל למכור את דירתו "הישנה" עד לסוף חודש דצמבר, ועדיין ליהנות ממדרגות מס של דירה יחידה בגין הדירה החדשה שרכש – ופטור ממס שבח בגין הדירה אותה הוא מחויב למכור.
המשקיעים חוזרים?
באחרונה פורסם כי האוצר ישראל כץ החליט להקדים את ביטול הוראת השעה גם בנוגע למס הרכישה למשקיעים. כץ מבקש למעשה להחזיר את מדרגת המס הראשונה ל-5% כבר מהימים הקרובים, לאחר ששר האוצר הקודם משה כחלון קבעו אותה על 8% מהשקל הראשון עד סוף 2020, במטרה להפחית את שיעור המשקיעים בשוק.
נכון להיום, על רכישת דירה במחיר של 2 מיליון שקל ישלם בעל דירה יחידה (או משפר דיור שמכר את דירתו בתוך שנה וחצי) מס של 8,942 שקל בלבד, פחות מ-0.5%. מנגד, מי שזו אינה דירתו היחידה ישלם מס רכישה של 160 אלף שקל (8%).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף לאוכל אין לנו.דירה שה רק חלום
    ששון 07/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום אין כסף לאוכל על דירה לא חושבים .מחיר הדירות הצנחו ב60% ולנו אין איך לשלם משכנתא .דיור בחינם
    סגור