השוק

התכנית לחלוקת מענקים לאזרחים אושרה בממשלה

התכנית תעבור בהמשך למליאת הכנסת ולוועדת הכספים. בגירים שאינם הורים יצטרכו לפנות בעצמם לביטוח הלאומי בבקשה לקבלת המענק. בינתיים, במפלגות החרדיות דורשים שהמענק יחולו על הילד הרביעי ואילך
איתי פת-יה | 
בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/בנימין נתניהו)
התכנית לחלוקת המענקים לאזרחים אושרה בישיבת הממשלה מוקדם יותר היום (א'). החל ממחר ניתן יהיה להצביע על תזכירי החוק שיאפשרו את הוצאתה לפועל של התכנית שבהמשך תידון בוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני.
לפי התכנית, הורה לילד יקבל 750 שקל, על כל ילד ינתן מענק של 500 שקלים – עד הילד השלישי (כולל). נכים, זכאי קצבאות וכן מובטלים מעל גיל 67 צפויים לקבל מענק כפול (עבורם, לא עבור הילדים). למעשה, כל אזרח בגיר (מעל גיל 18) זכאי למענק, אולם מי שמסיבה זו או אחרת פרטי חשבון הבנק שלו אינם מוכרים לביטוח הלאומי (למשל מי שאינו זכאי לאף קצבה שהיא או שלא מפריש כספים לביטוח הלאומי) יצטרך ככל הנראה להגיש בקשה מטעמו לקבלת המענק.
עוד סוכם כי מי שמשתכר מעל ל-651 אלף שקל בשנה לא יקבל את המענק. יוזמה דומה, לבטל את המענק לבכירי המגזר הציבורי המשתכרים למעלה מ-30 אלף שקל בחודש נפסלה. בינתיים, ח"כ גפני ונוספים מהמפלגות החרדיות דורשים שהמענק יחול גם מעבר לילד השלישי בכל משפחה, כשבכך תומך גם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה