השוק

הצעת רכישה נוספת להלמן אלדובי - גבוהה מזו של אלטשולר שחם

בית ההשקעות דיווח לבורסה כי לצד ההצעה של אלטשולר שחם לרכוש את החברה לפי שווי של 230 מיליון שקל, גוף פיננסי זר הציע לרכוש 51-100% ממניותיה לפי שווי של 230-304 מיליון שקל
איתי פת-יה | 
רוני הלמן, אורי אלדובי (צילום פייסבוק/אוניברסיטת בן-גוריון, מתוך אתר הלמן-אלדובי)
לצד הצעת הרכישה מצד בית ההשקעות אלטשולר שחם, בהלמן אלדובי קיבלו הצעה נוספת, גבוהה יותר, מטעם גוף פיננסי זר. כך דיווחה החברה אתמול (ב') בלילה לבורסה.
בעוד שההצעה של אלטשולר שחם מלפני שבוע משקפת להלמן אלדובי מחיר של 230 מיליון שקל – פרמיה של 116% על המחיר בו נסחרה ביום שקדם לדיווח על כך, זו של הגוף הזר, המעוניין לרכוש בין 51% ל-100% ממניות החברה, משקפת לה שווי של 230 מיליון שקל לכל הפחות ועד 304 מיליון שקל.
את ההצעה של אלטשולר, שאם תצא לפועל תהפוך אותו לגוף הגדול ביותר בשוק הגמל והפנסיה, הגדירו בהלמן אלדובי כ"ראשונית", וזאת למורם רוחם של בעלי מניות המיעוט ערן מיטל וחנן אסייג שביקשו לקדם את העסקה ולהעמידה להצבעה באסיפת בעלי המניות.
לפי החוק, באלטשולר שחם יוכלו לרכוש את בית ההשקעות רק במידה והמיזוג לא ייצור חברה שחלקה בשוק הגמל והפנסיה יחדיו יעלה על 15%. הצמיחה של אלטשולר שחם בהיקף הנכסים המנוהלים כבר מקרבת אותו לרף זה במידה ותבוצע הרכישה, וזאת בעיקר הודות לפעילותו בתחום הגמל, בה התשואות שהוא מניב לחוסכים מושכות אליו לקוחות נוספים. קרן הפנסיה של הלמן אלדובי היא אחת מארבע הקרנות הנבחרות במסגרת רפורמת פנסיית ברירת מחדל בה מוצעים דמי ניהול מוזלים, כשלצדה גם זו של אלטשולר כלולה בתכנית.
בדיווחה לבורסה עדכנה הלמן אלדובי כי דירקטוריון החברה מינה "ועדה בלתי תלויה (שחבריה הינם הדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים של החברה) שהוסמכה, בין היתר, לבחון את הצעות הרכישה שהתקבלו בחברה, לגבש המלצות בקשר אליהן ובכלל זאת להמליץ אם להתקדם לשלב ניהול משא ומתן על בסיס איזו מבין הצעות הרכישה, לנהל משא ומתן לגבי התמורה שתשולם עבור מניות הציבור ותנאי העסקה, והכל לפי שיקול דעת הוועדה, ובהתאם לטובת החברה ובעלי מניותיה".
בסוף 2019 הציעה הפניקס לרכוש את הלמן אלדובי ואחריה הגיעה הצעה נוספת מצד קרן ההשקעות הבריטית Pollen street capital אולם ההצעות לא הניבו פרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה