השוק

הלחץ עבד: תכנית המענקים תורחב מעבר לילד השלישי

לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני איים כי לא יאשר בוועדה את התכנית במתכונתה הנוכחית, ככל הנראה יוחלט כי גם על הילד הרביעי יוענקו 500 שקלים, ועבור החמישי ואילך יופחת הסכום - כל הפרטים
איתי פת-יה | 
התעצבן. ח"כ משה גפני (צילום: יח"צ) (צילום יח)
תכנית המענקים לאזרחים תורחב כך שתוסר מגבלת הילד השלישי, והמשפחות יקבלו מענק גם על הילד הרביעי ואילך, כך מסתמן. לאחר הלחץ שהפעילו המפלגות החרדיות, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וכן מיקי זוהר מהליכוד סוכם כי גם על הילד הרביעי יתקבל מענק של 500 שקל, על החמישי ינתנו 250 שקלים וכך גם על השישי, ואילו על הילד השביעי והלאה יוענקו 100 שקלים.
ח"כ גפני איים כי לא יעביר את תכנית המענקים בוועדה אם לא תתוקן כך שהמענק לא יוגבל למספר ילדים. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל בישיבת הוועדה שתחל בעוד זמן קצר ב-11:30.
כזכור, לפי התכנית כל בגיר יקבל 750 שקל ועבור כל ילד במשפחה עד זה השלישי יתקבלו 500 שקלים נוספים. טרם הרחבתה, נאמדה התכנית ב-6.5 מיליארד שקלים. עד כה איתרו בביטוח הלאומי 5.1 מיליון חשבונות בנק של זכאים למענק מתוך 6 מיליון הזכאים. לחלק מ-900 אלף הזכאים הנוספים אין חשבונות בנק, או שאינם מוכרים לביטוח הלאומי. בביטוח הלאומי נעשים כעת מאמצים לאתר את מאות אלפי הזכאים הללו, אך נראה שלפחות חלק מהם לא יקבלו את המענק בימים הקרובים.
בהודעה לא שגרתית שהוציאה הדוברות נמסר כי "הידיעה על כך שתשלומי הסיוע הכלכלי יועברו לאזרחים ביום חמישי הקרוב הנו מידע שגוי. הביטוח הלאומי לא לוקח אחריות על הידיעה הלא מבוססת כי המענקים ישולמו בחמישי". עוד נמסר כי "אנו מבקשים את הסיוע שלכם והאחריות שלכם לפרסומים כאלה. הציבור לוקח מכם את המידע והציפיות בהתאם זה יוצר בלבול ולחץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה