השוק

פיצוץ במגעים לרכישת פסגות: המחלוקת – 50 מיליון דולר

קבוצת משקיעים בראשם רון וייסברג וקרן אמטרסט תמחרו את פעילות בית ההשקעות ב-350 מיליון דולר ואילו הבעלים קרן אייפקס ביקשו מחיר של 400 מיליון דולר. ייתכן שבפסגות יחזרו לתכנית ההנפקה או ימתינו לרוכש אחר
איתי פת-יה |  1
זהבית כהן (צילום יחצ)
ויכוח על 50 מיליון דולר הביא לפיצוץ המגעים לרכישת בית ההשקעות פסגות בידי קבוצת משקיעים בראשם רון וייסברג וקרן אמטרסט. האחרונים ביקשו לבצע את העסקה לפי שווי פעילות של 350 מיליון דולר לפסגות, ואילו בעלת השליטה בבית ההשקעות, קרן אייפקס ומנהלת הפעילות המקומית שלה, זהבית כהן, רצו לקבוע שווי פעילות של 400 מיליון דולר.
עד כה השקיעו בקרן אייפקס כ-2.5 מיליארד שקל בפסגות, אותו תכננו למכור או להנפיק לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל. ואולם, זה כמה שנים שבקרן לא מוצאים מי שירכוש את החברה לפי שווי זה. לפני כחודש החלו המגעים מול קבוצת המשקיעים למכירת פסגות לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד שקל, כאמור.
אם כן כעת ייתכן שבאייפקס יחזרו לתכנון המקורי ויקדמו את הנפקת פסגות בבורסה. לצד זאת, קיימת האפשרות של פיצול פעילות הגמל מבית ההשקעות והנפקתו כיחידה נפרדת. אפשרות שלישית היא להמשיך ולחפש רוכש לפי השווי שמבקשים באייפקס.
בדומה לכך, בפסגות ניסו גם לפצל את מכירת בית ההשקעות. כך, במרץ האחרון היו במגעים למכירת פעילות התיקים וקרנות הנאמנות לכלל ביטוח, אולם אלה לא הבשילו. היקף הנכסים המנוהלים בפסגות נאמד ב-175 מיליארד שקל ובגל הפידיונות מקרנות הנאמנות בגל הראשון של הקורונה, בית ההשקעות היה זה שממנו נפדה הסכום הגדול ביותר – 7.5 מיליארד שקל שמשכו הלקוחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחליפו את העובדים העייפים בקופות גמל (ל"ת)
    רועית 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור