השוק

יפעת שאשא ביטון הודחה מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה

ח"כ שאשא ביטון נלחמה בימים האחרונים על פתיחת העסקים למרות התחלואה הגוברת ובניגוד לעמדת ראש הממשלה, מה שהוביל להדחתה. איילת שקד: "עד שמישהי עושה עבודה טובה – מדיחים אותה"
שרון טל |  1
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך, ערוץ הכנסת)
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הדיח את ח"כ יפעת שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. שאשא ביטון נלחמה בימים האחרונים על פתיחת עסקים נוכח המצוקה הקשה, וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו.
בשבוע שעבר אישרו בכנסת "חוק עוקף קורונה" המאפשר לממשלה להכריז על מצב חירום ולהתקין תקנות הנוגעות לקורונה, גם בניגוד להחלטתה של יו"ר ועדת הקורונה. שאשא ביטון לא נרתעה והמשיכה לנסות ולפעול לפתיחתם של עסקים והעלתה גם את מצוקת ענף התרבות, אך בממשלה העדיפו לקחת את המושכות לידיים ולהדיח אותה מתפקידה.
במכתב ששלח לה יו"ר הקואליציה מיקי זוהר נכתב: "על רקע התנהלותך והיעדרותך מהצבעות מחייבות במליאה בניגוד לכללי המשמעות הקואליציונית, הוחלט להעבירך אותך מתפקידך כיו"ר ועדת הקורונה". ההעברה של שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה מצריך אישור להחלפתה ביו"ר אחר וכן את אישור ועדת הכנסת.
ההחלטה התקבלה בתגובות קשות בקרב ח"כים מהאופוזיציה. ח"כ איילת שקד מימינה הגיבה להדחתה ואמרה: "בקואליציה הרעה הזו, עד שסוף סוף מישהי עושה עבודה טובה למען הציבור ובלי פאניקה - מדיחים אותה. אצלנו מעריכים נשים חזקות". גם יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הצטרפה וכינתה את הדחת שאשא ביטון "תעודת עניות לליכוד": "ועדת הקורונה נשארה אי השפיות האחרון בכנסת עבור האזרחים, והוכחנו זאת בעבודתנו".
ישיבת הסיעה היום הייתה סוערת במיוחד וכלל צעקות וחילופי דבירם בין חברי כנסת ושרים בליכוד על רקע הפרת המשמעת הקואליציונית, בין היתר בכל הקשור להצעה בחוק איסור טיפול המרה. כעת הגיעו גם הסנקציות. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע כי שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי: ח״כ יפעת שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר.
עונשים בדמות תורנויות במליאה יוטלו גם על שרים שנעדרו בהצבעות בעלות חשיבות רבה. ברשימה נמצא השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שהצביע בעד חוק איסור טיפול המרה והחליט להתפטר מהמליאה במסגרת החוק הנורבגי. גם שר האוצר ישראל כץ ברשימת הנענשים, כמו גם יואב גלנט, אלי כהן ואופיר אקוניס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל לטובת ביבי ולא לטובת הציבור שבחר בו (ל"ת)
    מור 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור