השוק

פשרה בתעשייה האווירית: לעובדים תוצע חבילת פרישה מרצון

כך סוכם בין ההנהלה להסתדרות העובדים, בשלב זה לא נקבע מספר העובדים שיפרשו במסגרת התכנית, שבאה כתחליף לפיטורים. מלכתחילה לפי חלק מההערכות בתע"א לא התכוונו לפטר בהיקף נרחב שכזה ומדובר היה בצעד ראשון בדרך למו"מ
איתי פת-יה | 
נמרוד שפר (צילום התעשייה האווירית)
אחרי ההכרזה הדרמטית על פיטורי 900 מעובדיה, התעשייה האווירית מקפיאה את התכנית לטובת הסכם עליו חתמה מול הסתדרות העובדים. סוכם כי לאותם העובדים, המשתייכים לחטיבת התעופה, תוצע תכנית פרישה מרצון.
בשלב זה לא נקבע סופית מספר העובדים שיפרשו במסגרת התכנית, אולם לפי ההערכות מדובר במאות. כמו כן בהנהלת החברה לא התחייבו למכסת עובדים שלא יפוטרו בהמשך הדרך בעקבות ההסכם.
בתגובה לתכנית הפיטורים, עליה הודיעו בתע"א בתחילת החודש, יו"ר מועצת העובדים בחברה יאיר כץ וההסתדרות בראשות ארנון בר-דוד הכריזו על סכסוך עבודה. מלכתחילה היו שהעריכו כי בחברה לא מתכוונים באמת להחיל תכנית פיטורים כה נרחבת ומדובר רק בצעד ראשוני בדרך למו"מ מול העובדים. כעת, עם הסדר הפריצה מרצון יספקו העובדים מצדם שקט תעשייתי להנהלה.
חטיבת התעופה כמעט ואינה מניבה רווחים לתעשייה האווירית ונתמכת על ידי הכנסות חטיבות אחרות. בחטיבה כולה מועסקים 5,000 עובדים והיא אחראית על ייצור רכיבים למטוסים וכן תחזוקת מטוסים. בכל החטיבות של תע"א עובדים בסך הכל 16,000 איש. "בתקופה זו של אתגרים עסקיים ענקיים בשל מגפת הקורונה, צריכים לשנס מותניים ולהתאים את מבנה כוח האדם למציאות החדשה בין היתר בעולם התעופה", כך נמסר מתע"א בתחילת החודש בנוגע לכוונת הפיטורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה