השוק

העסקה בדרך: רשות החברות מאשרת לאלי רוזנברג לרכוש את אל-על

בנו של איש הנדל"ן האמריקני הביע רצון לרכוש את חברת התעופה אל-על, למרות מצבה הכלכלי הרעוע. נותרת השאלה האם הרכישה תתבצע טרם הנפקת המניות של אל-על במסגרת מתווה החילוץ של האוצר
אנגלינה יוסים | 
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
רשות החברות הממשלתיות נתנה היום (שלישי) היתר לאיש העסקים אלי רוזנברג לרכוש את חברת אל-על. אלי רוזנברג, בנו של איש הנדל"ן האמריקני קני רוזנברג, הביע רצון לרכוש את חברת התעופה אל-על ולהפוך לבעל השליטה בחברה, למרות מצבה הכלכלי הרעוע. רוזנברג, הוא צעיר כבן 30 שעלה לישראל לפני מספר שנים ומתגורר בירושלים. רוזנברג פנה באמצעות תא"ל במיל' ראם עמינח כדי שיקדם עבורו את רכישת אל-על, אך חברת כנפיים, המחזיקה באל-על, הדפה את הצעתו לרכישה.


המדינה תומכת ברכישה נוכח מצבה הכלכלי הקשה של אל-על. כעת, נותרת השאלה האם הרכישה תתבצע טרם הנפקת המניות של אל-על במסגרת מתווה החילוץ של האוצר, או לאחריה. יש לציין כי רוזנברג מוכן לרכוש את אל-על מחברת כנפיים המחזיקה בה, עוד לפני דילול המניות שתצא לפועל בהנפקה.
חברת התעופה אל-על הסכימה לאחרונה למתווה החילוץ של משרד האוצר, לפיו חברת התעופה תוביל התייעלות בהוצאות של 400 מיליון דולר בשנה. במסגרת המתווה, תוכל אל-על לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה ותבצע הנפקה של 150 מיליון דולר בבורסה, כאשר המדינה מתחייבת לרכוש את כל המניות שלא יירכשו על ידי הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה