עסקים

הקסם מתפוגג: חברת דיסני מדווחת על הפסדי ענק

ענקית התרבות והבידור הבינלאומית, דיסני, מסתמנת כאחת המפסידות הגדולות ממשבר הקורונה. בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, החברה איבדה 42% מהכנסותיה

ניר קומם | 
דיסני (צילום pexels ,pixabay)
חברת וולט דיסני, המייצרת סרטים וסדרות, מפעילה גני שעשועים ומוכרת שלל מוצרים תחת המותג המפורסם, דיווחה הלילה על הפסד של כמעט חמישה מיליארד דולר ברבעון השני עקב השיתוק הכלכלי שגרם משבר הקורונה לפעילותה.
ברבעון השני ב- 2019, החברה הגיעה להכנסות שיא של 20.25 מיליארד דולר, ואילו ברבעון האחרון הגיעה ל- 11.78 מיליארד דולר בלבד, פער של 42% בהכנסות. הענף המרכזי בחברה שנפגע במשבר הוא מתחמי השעשועים שהיו סגורים בחודשים האחרונים ברחבי העולם: ברבעון שעבר עמדו ההכנסות מהפארקים על 6.58 מיליארד דולר, ואילו ברבעון הנוכחי הן צללו לכדי 983 מיליון דולר בלבד. חטיבת הטלוויזיה ספגה פגיעה קלה יחסית והרוויחה ברבעון האחרון כ- 150 מיליון דולר פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. חטיבת הסרטים הרוויחה פחות ממחצית מרווחיה ברבעון האחרון, וירדה מהכנסות על סך 3.84 מיליארד דולר ל- 1.74 מיליארד דולר בלבד.
ובכל זאת, לחברת הענק ישנה תקווה ברבעון הקרוב: בניגוד לענפים האחרים, שירות הסטרימינג החדש שפתחה החברה, דיסני+, צבר תאוצה במהלך המשבר ודיווח על הכנסות של כ- 4 מיליארד דולר ברבעון האחרון. מאז נובמבר 2019, נרשמו לשירות הסטרימינג מעל 57 מיליון מנויים. גלגל הצלה נוסף לחברה יוכל לבוא במפתיע ברבעון הקרוב בשל שידורי הספורט האמריקניים שחידשו את משחקי ליגות הבייסבול וה-NBA בחודש האחרון, ללא נוכחות קהל במגרשים, וישודרו בלעדית בערוצים שבבעלות דיסני – ערוץ ESPN ורשת ABC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה