השוק

בדרך למקבלי ההחלטות: המהלך שיפסיק את האפליה בדמי האבטלה בין שכירים לעצמאים?

ההסתדרות הקימה ארגון לקידום זכויות לעצמאים - שיכלול בין היתר מנגנון דמי אבטלה. בראשו יעמוד המפיק רמי בז'ה וישתתפו בו דמויות בולטות מהמגזר העסקי וממאבקי העצמאים. יו"ר ההסתדרות: "נביא את מצוקת העצמאים לשולחן הממשלה"
אילן שניג |  5
ארנון בר דוד ורמי בז'ה (צילום דוברות ההסתדרות)
ההסתדרות השיקה פורום חדש לעצמאים, שנועד להעניק רשת ביטחון סוציאלית , במסגרתה מבטיחים בארגון לקדם הסדרת פיצוי הולם בגין פגיעה בהיקף הפעילות העסקית ויצירת מנגנון דמי אבטלה, על פי אותם כללים שמעגנים את הזכות לשכירים. בראש פורום העצמאים בהסתדרות, יעמוד מפיק אירועי התרבות ואיש העסקים רמי בז'ה. עם מייסדי הפורום נמנים גם גיל חובב, דדי סויסה, דורון (קופי) עציוני, אלי לוי, משה דץ, מודי פרי, שבתאי מיכאל, ומיקי דה פז.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר כי הפורום לא נועד להחליף את הארגונים הפועלים כיום בנושא אלא למסד שיתוף פעולה נרחב: "המטרה שלנו היא לרתום את עוצמתה של ההסתדרות כגורם מוביל במשק, כדי להביא את מצוקתם של ציבור העצמאים והפרילנסרים לשולחנם של מקבלי ההחלטות והממשלה", אמר. "נכנסו אל המשבר הזה ביחד ואני רוצה שנצא ממנו ביחד. אי אפשר להפריד את עולם השכירים מעולם העצמאים, זה עולם אחד ששזור וסרוג האחד בתוך השני". 
בר-דוד גם מתח ביקורת על המדיניות, שהפקירה לטענתו את העצמאים. "נעשו פה הרבה טעויות", אמר. "מה היה קורה אם ב-10 במרץ היו נותנים אבטלה גם לעצמאים? במקום זה התחכמו, שלחו לקופות ולהלוואות שלא שוחררו. אין פה את הרוח המחבקת ואין פה חשיבה לעומק. בשביל מה יש מדינה? בשביל מה אנחנו חיים פה? רק בשביל להילחם ולהקיז עליה דם או גם כדי להתפרנס בכבוד? ".
"המדינה צריכה להתייצב למען האזרחים ולתת להם פתרונות ולא לשסות ציבור בציבור. זה לא עניין פוליטי אלא עניין של ערבות הדדית, חברות, שיתוף פעולה בין זרמים במשק הישראלי. ניסו לשסות עצמאים בשכירים. זה נראה לכם הגיוני? אם השכירים יהיו חלשים ועניים מי יקנה אצל העצמאים? מי יקנה כרטיסים להופעות, מי יזמין טיולים ובתי מלון? אם ימשיכו לשסות בנו לא נוכל לקיים פה מדינה". 
ראש פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז'ה, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ואמר: "אני עומד כאן היום בבניין הסמלי הזה בשם הפרנסה. ההסתדרות חוזרת להיות הבית של הפרנסה, משרד ההגנה של הפרנסה. ברור לכולם שהאתגר הוא עצום אבל אנחנו נחושים ומבינים היום את הצורך הגדול בגוף הזה. אני עומד כאן בהתרגשות כי המעמד הוא לא פחות מהיסטורי".
בז'ה הוסיף: "מהיום אנחנו מחויבים לעצמאים, מחויבים להניב תוצאות עם תנאים לכל עצמאי ויש לנו המון עבודה לעשות. נתכנס לגבש יעדים ומטרות ונחתור להביא בשורה. המטריה והפלטפורמה של ההסתדרות היא ערובה להצלחה, וכשאני אומר ערובה אני מתכוון לערבות הדדית בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין המדינה וכל זאת בדיוק בתקופה שחייבים לפעול יחד להבראת המשק, להבראת הכלכלה הישראלית ולעתיד מתוקן וטוב יותר. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולכל קברניטי הארגון על ההבנה של הצורך. תודה על קורת הגג. אני בטוח שנכבד את המעמד והמקום וניקח את המשימה בשתי ידיים, נחבק חזק חזק וביחד - נעשה ונצליח".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עצמאים
    כולח 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההסתדרות לא עושה למען אף אחד פשוט רוצה לגזול ממכם יותר כסף להסתדרות כולם נוכלים
    סגור
  • 4.
    עכשיו?
    יורם 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היכן הייתה ההסתדרות כל השנים טרם הקורונה? היכן היו כל ארגוני העצמאיים, המעסיקים ושאר הגופים שלא דאגו לחברייהם, הם דאגו לחברים. אך, טוב מאוחר מאשר בכלל לא ובהצלחה.
    סגור
  • 3.
    אפליה בשכר בן גברים לנשים במערכת החינוך .
    גילה 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מורות ביסודי מרוויחות 40% פחות ממורות ומורים בתיכון ??? למה ? גם ביסודי יש תור ראשון ושני ותעודת הוראה מה ההבדל ? למה ההפליה בשכר ?
    סגור
  • 2.
    שכר
    שמואל 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אם העצמאים העומדים כביכול כנציגים מקבלים שכר מההסתדרות ולמה לא הציעו לקיים גוף עם בחירות למייצגים
    סגור
  • 1.
    גרוע מאוד
    אדם 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שכיר כול חודש לקחו ממני 120 שייח ולא עשו כלום הועד עובדים מושחת לא עוזר לא לשלם עוד פרוטקשיין לגנבים עם תעודה של החוק
    סגור