השוק

קבינט הקורונה: ההגבלות בסופ"ש יבוטלו, השמיים יפתחו תוך שבועיים

פורום השרים החליט לבטל את ההגבלות, שמשרד הבריאות התנגד להן ולאמץ את מודל הרמזור של פרופ' גמזו לקדם מתווה לפתיחת השמים. יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים ב"ערים ירוקות". בדיון, רה"מ והמל"ל תמכו בהטלת סגר בניגוד לעמדת גמזו
אילן שניג | 
פרופ' רוני גמזו (צילום ליאור צור, דוברות איכילוב)
קבינט הקורונה הכריע הלילה על ביטול ההגבלות על פעילות עסקים בסופי שבוע ועל שהות בגני שעשועים ציבוריים. באישור תוכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, שתיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. החלטות אלו טעונות אישור של הממשלה, והצבעה עליהם תיערך מחר. עוד הוחלט לקדם בשיתוף המל"ל מתווה לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט . על קידום המתווה יהיו אמונים שר החוץ גבי אשכנזי, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב. נכון לעכשיו אין אף מדינה שמוכנה לאפשר כניסה של ישראלים דרך גבולותיה, אולם מתקיימים מגעים בנושא עם מספר מדינות ירוקות כגון אוסטריה, דנמרק, איי יוון, גיאורגיה, לטביה וירדן.
שר התיירות אסף זמיר התייחס לסוגיית פתיחת השמיים ואמר: "זו ‏בשורה חשובה לענף התיירות ולכלל אזרחי ישראל. פתיחת השמיים היא צעד הכרחי בדרך להתאוששות הכלכלה הישראלית ולשיקום תעשיית התיירות על כלל עובדיה, שספגו פגיעה אנושה בעקבות המשבר. אני מברך על ההחלטה החשובה הזו שתספק לרבים אופק לעתיד".
במהלך הדיון דרש שר התרבות והספורט חילי טרופר את פתיחת עולם התרבות, כאשר בסופו של דבר סוכם כי יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים ב"ערים ירוקות", על פי מתווה שיסוכם בין אדלשטיין לשר התרבות והספורט.
בתחילת הדיון הציג פרופ' גמזו בפני הקבינט את הצעתו להורדת התחלואה עד ה-1 בספטמבר, כאשר לשיטתו הוא אינו תומך בסגר כללי, אלא בהתערבויות בערים אדומות בלבד: כי "אף מדינה בעולם ברמת תחלואה גבוהה כמו בישראל לא מטפלת בתחלואה ללא סגר. ממשלת ישראל רגישה למצב החברתי-כלכלי העדין ולקשיים של הציבור, ולכן נתנה בי אמון בדרך שאינה כוללת סגר מלא. זאת כנראה הזדמנות אחרונה לקו של מתינות. במידה והתחלואה לא תרד תוך שבועיים - נאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי". גמזו אמר בדיון כי "סגר הוא הרסני לכלכלה" וש"סגירת עסקים בסופי שבוע היא בדיחה". נציג המל"ל אמר מנגד כי "לא יהיו תוצאות בלי סגר". במל"ל לא אמרו מתי כדאי להטיל סגר לדעתם, זאת לאחר שבשבועות האחרונים התייחסו לשבועיים האחרונים של אוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה