השוק

המענק בדרך: כמיליון אזרחים יקבלו את הכסף היום

"צ'ק לכל אזרח": ביטוח לאומי עדכן כי מחצית מהזכאים קיבלו את המענקים עד כה, השאר יקבלו את הכסף עד לשבוע הבא. קושי לאמת חשבונות בנק של בני 18-21
אילן שניג |  6
כסף ישראלי (צילום Istock)
הכסף ממשיך לזרום: 50% מהמענקים הועברו עד כה לאזרחים, כך דיווח הביטוח הלאומי. היום תימשך העברת הכספים לבני 18 ומעלה לכמיליון אזרחים נוספים. המטרה היא לסיים את מבצע העברת הכספים עד לשבוע הבא.
בארבעת הימים האחרונים הצליח הביטוח הלאומי לאמת יותר מ־200 אלף חשבונות בנק נוספים, כאשר קבוצת הגיל העיקרית שחסרים לה חשבונות בנק היא גילי 21-18. בתחילת השבוע העביר הביטוח הלאומי 1.4 מיליארד שקלים עבור כשלושה מיליון ילדים. שלשום ואתמול הועברו לכ־700 אלף זכאים למענק מוגדל כ־1.78 מיליארד שקלים. לכ־100 אלף זכאים נוספים למענק מוגדל, שעומד על סך 1,500 שקלים, יועבר הכסף עד לסוף השבוע. בביטוח הלאומי מסבירים כי חלק מחשבונות הבנק של זכאים אלה מצויים בידי אפוטרופסים ומקבלי גמלה שאינם הזכאים עצמם.
מאז 28 ביולי נקלטו יותר מ־289 אלף פרטי חשבון של אזרחים, ועד כה כ־570 אלף חשבונות לא אומתו. בימים האחרונים נשלחו מסרונים לאזרחים שחשבון הבנק שלהם לא מעודכן, ואם הסלולרי שלהם לא מאומת, המסרון נשלח להוריהם על מנת שיעדכנו אותם. בביטוח הלאומי ציינו כי כל מי שקיבל קצבה כלשהי מהביטוח הלאומי בשנה האחרונה לא צריך לעדכן את חשבון הבנק שלו בביטוח הלאומי, כיוון שהוא נחשב כ"מוכר". מי שלא קיבל קצבאות מתבקש להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ובמקום המתאים לכך להזדהות (שם, ת.ז, כתובת) או טלפונית (8321*)  ולציין לאיזה חשבון בנק הוא מעוניין שהמענק עבורו ישולם.
קבוצת הזכאים למענקים הכפולים הוגדלה בימים האחרונים מעבר להחלטה המקורית והיא תכלול את האוכלוסיות האלה: מקבלי הבטחת הכנסה חודשית; מקבלי - בעיקר מקבלות - קצבת מזונות; מי שזכאים לקצבת סיעוד, לרבות מי שבחר בקצבה לשירותים מיוחדים לאחר גיל הפרישה; עולים הזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ממשרד העלייה והקליטה, בשנות העלייה הראשונות; מקבלי קצבת נכות כללית; קשישים המקבלים תוספת קצבת נכה לקצבת האזרח הוותיק; נכים נזקקים המקבלים תגמול בשל הנזקקות שלהם. בין אלה כלולים נכי צה"ל ופעולות איבה. בהקשר זה, למענק הכפול זכאים רק נכים נזקקים ולא כלל נכי צה"ל, המקבלים מענק רגיל של 750 שקל. בנוסף, ניצולי שואה ואלמנות ניצולי שואה נזקקים; אסירי ציון המקבלים גמול המותנה במבחן הכנסה. בסך הכל זכאים לקבלת המענק שישה מיליון מאזרחי המדינה, כולל עבור ילדיהם. עלות תוכנית המענקים היא 6.720 מיליארד שקל.
שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר כי "מאות מיליוני שקלים מגיעים לידיים הנכונות: לנכים, לקשישים סיעודיים ומקבלי הבטחת הכנסה, לניצולי שואה נזקקים, לעולים ולציבורים מוחלשים נוספים". 
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר: "חשוב לזכור, הזכאות היא למשך שנה שלמה, ולא יהיה אזרח שלא יקבל את המענק שלו הוא זכאי"
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אמינה (ל"ת)
    אמינה עמאש 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לא קיבלנו מענק מוגדל
    sam 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קיבלנו מענק מוגדל הבטחת הכנסה
    סגור
  • 4.
    לא ניכנס שקרנים (ל"ת)
    יעל 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קיצבה
    שושי 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבינה מה זה קשור לקורונה למקבלי קצבת הכנסה או לניצולי השואה? איך הקורונה השפיעה עליהם, זה שצריך תמיד לדאוג לא קשורה לקורונה
    סגור
  • 2.
    איציק
    איציק 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד יום ראשון
    סגור
  • 1.
    אתמול אמרו היום
    שמואל 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מחר יגידו גם היום, איפה הכסף ביבי?
    סגור