משפט

המאבק על "מוצר השנה": הדחת הזכיין, התבוסה בבית המשפט והקרב החדש עם מותג מתחרה

המותג העולמי עבר להנהלת ישראל (איזי) מוקדי לאחר שהודח הזכיין הקודם, ערן יסעור. האחרון עתר נגד החברה העולמית אך בקשתו נדחתה, מה שהוביל אותו להקים מוצר מתחרה לזה שהוביל עד לא מזמן
אנגלינה יוסים |  3
מימין לשמאל ערן יסעור וישראל מוקדי (צילום LINKEDIN יחצ)
בעל הזיכיון הבלעדי של מותג "מוצר השנה" בישראל הינו ישראל (איזי) מוקדי - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים. בתגובה, הזכיין הקודם, ערן יסעור, הודיע על פתיחת מותג מתחרה בשם בראבו. כמו מוצר השנה, בראבו יבחר וידרג את המוצרים המצטיינים בישראל. 
בית המשפט דחה את הבקשה, לצו מניעה זמני שהגיש פורום פאבלישינג ישראל, בראשות ערן יסעור, ששימש עד היום זכיין מקומי של מוצר השנה בישראל. יסעור הגיש את הבקשה נגד החברה העולמית של מוצר השנה ונגד הזכיין המקומי החדש שמינתה בארץ, ישראל (איזי) מוקדי.
חברת "מוצר השנה" העולמית הודיעה בחודש אפריל ליסעור כי היא מבטלת את זיכיונו. זאת, לאור טענות על "משבר אמון וטענות ואופן התנהלותו ובאופן ניהול הזיכיון". יסעור הגיש בשם חברתו פורום פאבלישינג בקשה דחופה לצו מניעה זמני נגד חברת מוצר השנה ומר מוקדי כדי לאסור עליהם לפעול בישראל. השופטת תמר בזק רפפורט בבית המשפט המחוזי דחתה את הבקשה וחייבה מר ערן יסעור וחברתו פורום פאבלישינג בהוצאות.
בית המשפט קבע כי חברת פורום פאבלישינג, הזכיינית לשעבר, לא נתנה "מענה לגוף הטענות" של חברת המוצר השנה העולמית וכי גם "היא לא הסבירה מדוע סבורה היא כי ההודעה על סיום הזיכיון אינה מבוססת".
במקביל, פורום פאבלישינג שבשליטת יסעור, החליט לשנות שם ולהמשיך בפעילות דומה. בשבועיים האחרונים הוסב עמוד הפייסבוק שעד לאחרונה נקרא "מוצר השנה - בחירת הצרכנים" לשם חדש, "בראבו". 
מארגון "מוצר השנה" העולמי נמסר: "בית המשפט המחוזי אמר את המובן מאליו. אנו בעלי המותג ואנו נחליט מי ייצג אותנו בישראל. אנו מודים לערן יסעור על שנותיו כזכיין ומאחלים לו בהצלחה בדרכו החדשה".
פורום פאבלישינג מסר כי "לאחר 15 שנים שבהן ניהלנו את מוצר השנה בישראל החלטנו לא להמשיך עם הפעילות בשנת 2021 ולהשיק במקומם את פרסי Bravo. אחת הסיבות להחלטה להפסיק עם מוצר השנה היא הניסיון לכפות עלינו שיטה חדשה לבחירת הזוכים,  שאנחנו לא מוכנים להיות חתומים עליה. פרסי ה-Bravo יוענקו בינואר 2021 למוצרים ולשירותים חדשים, שהצרכנים הישראליים שהשתמשו בהם - אהבו אותם וממליצים עליהם." 
"שיטת המחקר לבחירת הזוכים בפרסי Bravo פותחה בעקבות הניסיון שצברנו בניהול של תחרויות שיווקיות, תוך מענה שהותאם במדויק לצרכים העכשוויים של המשווקים ושל הצרכנים בישראל. מה מיוחד וחדשני בפרסי Bravo? המועמדים לא משלמים על הגשה, מחקר הצרכנים ייערך רק בקרב צרכנים שהשתמשו במוצרים ובשירותים, הלוגו שבו יעשו הזוכים שימוש הוא לא אדום כיוון שצבע בעייתי, שצרכנים מזהים אותו עם סימני האזהרה מטעם משרד הבריאות שמופיעים על אריזות ובפרסומות.", הוסיפו בפורום פאבלישינג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעכשיו אתייחס רק למוצרים שבראבו תמליץ (ל"ת)
    אחד 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סיפור מוזר
    רונה 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור מה קרה שם ולמה החליטו שלא ימשיך מה שכן הרעיונות שערן מציע עם הפורמט החדש של בראבו נשמע טוב יותר אף פעם לא ידעתי מה עומד מאחורי העיניין דל מוצר השנה ולשמוע שכדי להשתתף בזה צריך לשלם על מועמדות זה קצת מעורר חוסר אמון בנוסף להכריע על מוצר בלי להשתמש בו זה אומר להחליט את הדעה על במך פרסום או על סמך מראה האריזה וזה מוריד מהאמינות של הבחירה
    סגור
  • 1.
    עליק החלטנו, זרקו אותך חבוב
    יעל 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אנשים שהמציאות לא מצליחה לחדור אליהם
    סגור