השוק

פתיחת השמיים? "מדיניות חרטא – אחיזת עיניים"

דיון בוועדת הקורונה העלה כי ה-16 באוגוסט, שהוכרז כתאריך פתיחת השמיים, יישאר על הנייר בלבד. נציג משרד הבריאות לא הצליח להציג רשימה של 10 מדינות ירוקות, שמוכנות לקבל ישראלים ויו"ר ועדת הקורונה שאשא ביטון סיכמה: "לא רואה כאן שום בשורה"
אילן שניג | 
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך, ערוץ הכנסת)
אם חשבתם לקנות כרטיסי טיסה כבר ליום ראשון הקרוב, תחשבו שוב. על פי הדיון שהתקיים היום בוועדת הקורונה, חלום פתיחת השמיים נראה עדיין רחוק. במסגרת המתווה, במשרד הבריאות מתכוונים לאפשר מצב שבו הטסים לחו"ל ימתינו לא יותר מ-24 שעות לתשובה לבדיקת קורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, תקפה את המתווה לאחר שהבינה שהוא כולל רק תיירים ישראלים שיוצאים מהארץ ולא נותן מענה לכ-200 אלף עובדי ענף התיירות: "אני לא רואה פה שום בשורה. אני מרגישה אכזבה גדולה, אין שום התקדמות במתווה לפתיחת השמיים. לתחושתי אנחנו במקום עוד פחות טוב מהדיון בנושא בשבוע שעבר", אמרה בדיון. נציג המל"ל טען כי יש מתווה והוא יובא ביום רביעי לקבינט. בתגובה אמרה שאשא ביטון: "אם יש מתווה ואתם מסתירים אותו מאתנו. זה חמור".
ד"ר אשר שלמון ממשרד הבריאות דיווח כי "יש חולה אחד ביום מבין כל האנשים שנכנסים למדינה בכל יום"  ושאשא-ביטון השיבה לו: "כל מה שאנחנו מדברים כאן עכשיו כל מה שחיכינו לו וציפינו לו מדבר רק על אזרחים ישראלים?" . 
מהדיון עולה כי תאריך ה-16 באוגוסט, שהוכרז כתאריך פתיחת השמיים, הוא תאריך על הנייר בלבד. נציג משרד הבריאות, לא יכול היה להציג רשימה של 10 המדינות ירוקות, שמוכנות לקבל ישראלים, כפי שהוטח במתווה. הרשימה של המדינות תקבע  בהמשך על ידי צוות ממשרד הבריאות, התחבורה, החוץ והמל"ל והיא תתעדכן אחת לשבועיים. 
יו"ר מטה עתיד התיירות, גיל חובב, אמר כי "המתווה הזה הוא אחיזת עיניים וזריית חול בעיני כולנו - זו מדיניות חרטא. לא אומרים כלום, אין נתונים, משרד הבריאות והאוצר מגמגמים ושולחים מסרים שהכל טוב ויש מעל 200 אלף מובטלים ובחל"ת בענף התיירות שמאבדים יותר ויותר את הביטחון. איבדו לגמרי את אמון הציבור. פשוט בושה, זלזול בציבור וחוסר אכפתיות".
טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות אמרה בדיון: "אי אפשר להגיד שהשמיים נפתחים ובזה להשתיק אותנו. צריכים להניע את הגלגלים גם בשיטה של ניסוי וטעייה, ולצקת תוכן להבטחה של פתיחת השמיים".
מוקדם יותר, יצאה איילת שקד בטור שפרסמה ב-ice נגד מדיניות הממשלה בטיפולה בענף התיירות  "כל זמן שהשמיים סגורים – מדובר במחדל" כתבה "פרנסתם של כ-200 אלף אנשים בישראל תלויה בענף התיירות ואין להם שום מתווה או פתרון שהממשלה מספקת להם. לא מתקבל על הדעת שדווקא ישראל, חלוצת הטכנולוגיה וההייטק, תתנהל ברשלנות ובשלומיאליות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה