השוק

אנשי תעשיית התרבות יפגינו הערב בבלפור: "הפתרון של נתניהו מופרך"

הערב עולם התרבות יעלה בשיירה לירושלים ויפגין מול מעון ראש הממשלה במחאה על הפתרון החלקי והלא מספק מבחינתם, שהציע נתניהו - הופעות תחת כיפת השמיים. גיא לואל: "מעט מאוד אנשים יתפרנסו מזה מתוך ה-250 אלף איש שאינם עובדים"
אילן שניג |  2
מחאת עובדי ענף התרבות (צילום מסך חדשות 13)
על רקע המשבר בתעשיית התרבות ומתווה נתניהו לפתיחת אירועי התרבות מחדש, יוצאת הערב לדרך הפגנת תרבות מול מעון ראש הממשלה בבלפור. המפגינים יצאו בחמש בערב מת"א ויגיעו למעונו של ראש הממשלה בשבע בערב. הפתרון החלקי שגיבש ראש הממשלה נתניהו - קיום הופעות תחת כיפת השמיים – לא מקובל אנשי התעשייה. 
"הפתרון שהציע נתניהו של אירועי תרבות בחוץ הוא מגוחך", אמר השחקן גיא לואל, סגן יו"ר שחם לוואלה והוסיף "כשאתה עושה הופעה באוויר הפתוח אתה צריך להתאים אותה לכך. זה אומר שאתה לא יכול להשתמש בהצגות תיאטרון קיימות. כמה מופעים כאלה יצליחו לעשות במהלך התקופה הזאת? לכמה אנשים זה ייתן מענה? זה פתרון מופרך וזה לא יעבוד. הופעה בחוץ בפארק אפשר להרים שלוש פעמים, מעט מאוד אנשים יתפרנסו מזה מתוך ה-250 אלף איש שאינם עובדים"
ההפגנה תלווה בקטעים אמנותיים רלוונטיים למצב ולתחושות. את הערב תפתח התזמורת הפילהרמונית הישראלית עם "תהלוכת אבל", מתוך שירים ללא מילים מאת פליקס מנדלסון. בנוסף ינגנו את "השיר על הארץ" שכתבו יהושע סובול ויוני רכטר ב-1984 ("איפה הארץ היא שקראו לה קטנטונת/ איפה אותה אהבה מגוללת בחול/ אנרכיסטים הולכים בדרכים לעורם רק כותונת/ ובוערת אש בראשם ששורפת הכל") בעיבוד לכלי נשיפה. צפויים לשאת דברים השחקנים אסתי זקהיים, עומר זמרי, דרור קרן, גיא לואל, אמאל מורקוס, דליה שימקו , יניב ביטון ועוד
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מפגיני התרבות
    הבימה 08/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות "אומנים " ויותר מצבם היה גרוע יותר עוד לפני הקורונה, רוכבים על גבם של יתר האומנים.כל ליצן הפך לאומן.די לצחוק שאתם עושים לעצמכם.כל פעם ישנו "זמר אומן" שתורמים לו כסף עם עפיפונים בשמיים.צאו מהסרט שאתם חיים בו.לכו לעבוד כן עבודה ודי לכם עם הקבצנות.גם ככה אין לכם עבודה.אתם בטלנים שרצים שרוצים כסף חינם לשבת בבית ולעשן סמים.תתקדמו אומרים?אז קדימה
    סגור
  • 1.
    כולם שמאלנים
    אני 08/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יכול להיות שכל התרבות באותה עמדה פוליטית? הסיבה המפחידה : הדרה והשתקה של כל קול ציוני וחסימת כל קול שאיננו הקול של דור המושחתים ממפא"י. תבדקו אותי. זה הסיפור האמיתי של התרהות בישראל. תרבות מדירה ומונוליטית. העם יודע את האמת. גם האומנים.
    סגור