השוק

טייקון מדיה נעצר, מה גרם למניית החברה שלו לזנק בפתאומיות ב-1,122%?

לאחר שהממשלה הסינית עצרה את טייקון המדיה, ג'ימי לאי בהונג קונג, מניית החברה שלו צנחה, אך בהמשך זינקה והגיעה לשווי שיא של 7 שנים - 2.9 מיליארד דולר. סיפורה של מניה שצמחה ממחאה
אנגלינה יוסים | 
לאי
הממשלה הסינית עצרה אמש בהונג קונג את טייקון המדיה, ג'ימי לאי, בטענה כי עבר על החוק לביטחון לאומי שחוקקה ממשלת סין בתחילת השבוע. בנוסף נעצרו עשרה בני אדם  המקורבים אליו ונראה כי מדובר בצעד שנועד להשתיק את האופוזיציה בהונג קונג, בה טייקון המדיה, לאי, בולט בגלל בעלותו בעיתון "אפל דיילי" המבקר בעקביות את בייג'ינג.
לאחר מעצרו של לאי, המניות של "נקסט דיגיטל" שבבעלותו של לאי ירדו ב-17% לשפל של 0.075 דולר. בתגובה לידיעה, פעילים פרו-דמוקרטים פתחו בקמפיין לעידוד רכישת המניות והמחאה השקטה על המעצר של לאי הובילה לעלייה של 1,122% במניות החברה שלו – "נקסט דיגיטל". מדובר בקפיצה שהציבה אותה בשווי שיא של שבע השנים האחרונות בשער של 1.1 דולר.
בנקודה הגבוהה ביותר של המסחר, המניה זינקה כמעט ב-2,200%. הקפיצה העלתה את שווי השוק של החברה ל-2.9 מיליארד דולר. מחזור המסחר במניה בבורסת הונג קונג היה השני בגובהו, אחרי ענקית האינטרנט "טנסנט". "למשקיעים מומלץ בחום לנקוט משנה זהירות", נמסר בהודעת נציבות ניירות ערך של הונג קונג לאחר סגירת השוק.
בתוך כך, יותר מחצי מיליון עותקים של העיתון פורסמו היום לעומת 100 אלף בדרך כלל, נמסר כי הקונים עמדו בתור בשעות המוקדמות והספקים נאלצו להזמין עותקים נוספים.
"מודאגים עמוקות מהמעצר של ג'ימי לאי. תקשורת חופשית חייבת להתקיים. זו הוכחה לך שמשתמשים בחוק לביטחון לאומי כדי לדכא את האופוזיציה", צייץ חבר בפרלמנט הבריטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה