השוק

בשורה לפרילנסרים של עולם התרבות: דמי אבטלה מהחודש הבא

מדובר באלפי צלמים, מקליטים, תאורנים, עוזרי הפקה ואחרים שלא השתכרו בחודשים האחרונים ואין להם תיק של עצמאי ברשויות המס. היום צפוי להתפרסם צו שישנה את מעמדם. איציק שמולי: "תיקון היסטורי"
אילן שניג |  4
הפגנת עולם התרבות בבלפור (צילום יח"צ מוסדות תרבות ואומנות)
הם הכוח האמיתי שעומד מאחורי ההפקות בישראל, אך נפלו בין הכיסאות כי לא הוגדרו כשכירים או כעצמאים. מדובר באלפי צלמים, מקליטים, תאורנים, עוזרי הפקה ואחרים שלא השתכרו בחודשים האחרונים ואין להם תיק של עצמאי ברשויות המס. החל מהחודש הבא הם צפויים לקבל דמי אבטלה מלאים, שיחושבו על פי הסכום שהשתכרו ערב משבר הקורונה. כדי לזכות בקצבה, הפרילנסרים יצטרכו להוכיח כי עבדו לפחות שישה חודשים בשנה וחצי האחרונות.
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר: "עובדי ענף התרבות נפגעו קשות במשבר הקורונה ואין לי שום כוונה להפקירם מאחור. המשבר הזה חשף במיוחד עד כמה רשת הביטחון שלהם חסרה והם מופלים לרעה. התיקון שנוביל, בשיתוף עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה ומנכ"ל הביטוח הלאומי, הוא היסטורי ומשנה חיים בעבור רבים מתוכם. אלפי עובדים יעברו מאחורי הקלעים לקדמת הבמה מבחינת רשת הביטחון החשובה שהמדינה תספק להם מעתה ואילך". 
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, התייחס ואמר: "הרחבת הצו היא בשורה אמיתית ועשיית צדק סוציאלי מהמדרגה הראשונה. מיד כשהצו ייחתם, הביטוח הלאומי יממש אותו ללא דיחוי".
מאות אמנים ועובדי מוסדות וגופי תרבות הפגינו אמש מול המעון בבלפור נגד מדיניות הממשלה בנושא ועל המתווה המתיר רק מופעים בחוץ. יו"ר ארגון השחקנים, אסתי זקהיים אמרה: "כולנו יודעים כי שלב העשייה האמנותית נמצא באולמות והמשך סגירתם משמעותה אחת - רה"מ הורג את התרבות בישראל".
"הפתרון שהציע נתניהו של אירועי תרבות בחוץ הוא מגוחך", אמר השחקן גיא לואל, סגן יו"ר שחם לוואלה והוסיף "כשאתה עושה הופעה באוויר הפתוח אתה צריך להתאים אותה לכך. זה אומר שאתה לא יכול להשתמש בהצגות תיאטרון קיימות. כמה מופעים כאלה יצליחו לעשות במהלך התקופה הזאת? לכמה אנשים זה ייתן מענה? זה פתרון מופרך וזה לא יעבוד. הופעה בחוץ בפארק אפשר להרים שלוש פעמים, מעט מאוד אנשים יתפרנסו מזה מתוך ה-250 אלף איש שאינם עובדים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איציק שמולי יישר כוח כל הכבוד אלוף
    אתי 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איציק שמולי מלך רודף צדק ופועל למען הצדק יישר כוח
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לשינוי. כולנו משלמים ביטוח לאומי.
    אניה 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק שכירים.
    סגור
  • 1.
    איזה כיף שהעולם השמאלני קורס. לא לתת להם שקל.עשירים (ל"ת)
    קילו 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי אמר ביבי ולא קיבל? (ל"ת)
    כוכב הצפון 08/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור