השוק

להאיץ את המשק: שר האוצר הכריז על הטבות מס בשווי 2 מיליארד שקל

שר האוצר ישראל כ״ץ, החליט על קידום "פחת-מואץ" בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כאמצעי מידי לעידוד השקעות והאצת הפעילות במשק
שרון טל |  3
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ ישראל כ"ץ)
נוכח הפעילות החלקית של המשק בשל הגבלות הקורונה והצפי לגירעון משמעותי עד סוף השנה של כ-7%, מודיע היום (ו') שר האוצר ישראל כ"ץ על קידום "פחת-מואץ", הטבת מס שתאפשר לעסקים הכרה מהירה יותר במסים עבור השקעות במכונות, ציוד תעשייתי קבוע וכד'. היקפה כ-2 מיליארד שקל. 
במסגרת הוראת שעה שיקבע משרד האוצר, מכונות וציוד המשמשים לפעילות יצור בתחומי התעשייה בישראל כמו ייצור מוצרי תוכנה ופיתוח, חקלאות, בניה והפעלת בית מלון יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בעבר, זאת בתנאי שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה של משרד האוצר.
הוראת השעה של משרד האוצר תחול על נכסים שיירכשו בין ה-1 בספטמבר ועד ה-30 בנובמבר בשנת 2021, כשהמימון הוא מתוך מסגרת תקציב הקורונה. מטרת המהלך להביא להאצת פעילות המשק ולצמיחתו, זאת על רקע התחזיות לגירעון של כ-7% עד סוף השנה.
שר האוצר ישראל כ״ץ: ״החלטתי על צעד זה בהתאם להמלצות ולדיונים שקיימתי עם גורמי המקצוע במשרד האוצר וזאת כצעד משלים לצעדים שננקטו עד כה בכדי לסייע לעסקים ובכדי לעודד השקעות ולהאיץ את המשק. בשעה זו על המדינה לסייע לעסקים בכדי לאפשר להם לחזור למסלול של צמיחה ותעסוקה״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כוסות רוח למת.. שיממנו שכירות לעסקים שנסגרו בקורונה
    עצמאי לשעבר 08/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההגיון לחייב עסקים סגורים בהוראת הממשלה בשכירות ארנונה ושאר הוצאות.. גם את מימון העובדים שהוצאו לחל"ת הממשלה עשתה רק כדי שלא יפטרו אותם
    סגור
  • 1.
    צו שעה הצחקת אותי ההצהרות שלך ריקות מתוכן (ל"ת)
    רוני 08/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש לא חשוב
    אתי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיורידו ריביות על הלוואות לכל מטרה שיורידו שכירויות שסוגות צעירים עם ילדים לא יכולים לממן שכירויות קורות גג וזה צעד הכי חשוב למשק.
    סגור