עסקים

דוחות MAX: הקורונה חתכה את הרווח הנקי ב-85% במחצית הראשונה של 2020

הכנסותיה של חברת האשראי הסתכמו בכ-660 מיליון שקל במחצית הראשונה, 284 מתוכם ברבעון השני. מנכ"ל MAX: "השפעת הגל הראשון של הקורונה ניכרת היטב, כעת אנו רואים התאוששות"
שרון טל | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
חברת האשראי MAX (לאומי קארד לשעבר), מפרסמת היום (א') את דוחותיה לרבעון השני של 2020, בצל משבר הקורונה. הנתונים מעידים על ירידה חדה בהכנסות החברה, 284 מיליון שקל ברבעון השני של 2020 לעומת 333 מיליון שקל שהכניסה החברה ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 14.7%. הוצאות החברה נותרו יחסית דומים, 271 מיליון שקל לעומת 269 מיליון שקל ברבעון השני. הרווח הנקי של חברת האשראי צנח מ-47 מיליון שקל ברבעון השני של 20149, ל-11 מיליון שקל לרבעון השני ב-2020 – ירידה של 76.6%.
ב-MAX מסבירים כי ברבעון השני נראתה ירידה בביקוש לאשראי צרכני לעומת עלייה בביקוש לאשראי עסקי, בדגש על עסקים קטנים. בחודשי יולי ואוגוסט, כבר ניכרת עליה בביקוש לאשראי צרכני והחברה הכפילה את היקף העמדות האשראי לציבור לחודש מאי. 

בסיכום המחצית הראשונה של 2020, הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-660 מיליון שקל (599 בנטרול השפעה חד פעמית), לעומת 649 מיליון שקל במחצית ראשונה של 2019 – ירידה של 7.7% בהכנסות. מנגד חלה עלייה של 6.8% בהוצאות – 585 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020, לעומת 548 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של MAX צנח במחצית הראשונה בכ-58.3% ­– מ-75 מיליון שקל במחצית ראשונה של 2019, ל-11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.
מחזור ההנפקה של החברה הסתכם ברבעון השני בכ- 17.5 מיליארד שקל, קיטון של כ- 18%, ובמחצית הראשונה של השנה בכ- 37.5 מיליארד, קיטון של כ- 11%. הקיטון נבע מירידה משמעותית במחזורי חו"ל עקב משבר הקורונה וסגירת השמיים החל מסוף חודש פברואר, וכן מתקופת הסגר וההגבלות השונות מאז אמצע חודש מרץ, אשר גרמו לירידה בצריכה הפרטית ובמחזורי ההנפקה המקומיים. למרות השלכות משבר הקורונה, החברה הצליחה להגדיל את מחזור ההנפקה החוץ בנקאי במחצית הראשונה של שנת 2020 בכ- 2%.
את ההשלכות על הדוחות משייכים בחברת האשראי MAX למשבר הקורונה, שגרם כצפוי להפסדים של עשרות מיליוני שקלים לחברה, בשל הגידול בהוצאות ובדרישות לאשראי: "השפעת הגל הראשון של משבר הקורונה ניכרת היטב בדוחות הרבעון השני", אומר מנכ"ל Max, רון פאינרו, "ראינו ירידה בצריכה הפרטית ושינוי משמעותי בסל הקניות של הישראליים. רבעון זה כלל את תקופת הסגר וההגבלות, שהביאו לעלייה בצריכת מזון, מחד, ומחיקה כמעט מוחלטת של ההוצאות על תיירות, מסעדות, פנאי ובידור, מאידך. בחודשים יוני-יולי אנו רואים התאוששות יפה והמחזורים המקומיים מתחילים לחזור לרמה שהכרנו", סיכם.
בעקבות הדוחות, ההון העצמי של החברה הסתכם ביום 30 ביוני 2020 בכ- 1.31 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 1.5 מיליארד שקל בסוף שנת 2019 וכ- 1.47 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד. יחס ההון הכולל עמד על 13.3% ביום 30 ביוני 2020, בהשוואה ל- 15.0% ו- 15.5% בסוף שנת 2019 ובסוף יוני 2019, בהתאמה. יחס ההון העצמי רובד 1 עמד על 10.8% ביום 30 ביוני 2020, בהשוואה ל- 12.5% ו- 12.9% בסוף שנת 2019 ובסוף יוני 2019, בהתאמה. עיקר הקיטון בהון העצמי וביחסי הלימות ההון נבע מחלוקת דיבידנד בסך 250 מיליון שקל בפברואר 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה