השוק

בדרך למענק נוסף לקראת החגים? תלוי את מי שואלים

שר האוצר שלל את האפשרות הזאת הבוקר, מנגד היועץ הכלכלי לרה"מ אבי שמחון בהחלט חושב שכן. וברקע גם ההליכה האפשרית לבחירות. "זו דרך להמריץ את הכלכלה" אומר אחד היועצים של נתניהו
אילן שניג |  39
ביטוח לאומי (צילום wikimedia, Istock)
החגים מתקרבים בצעדי ענק ואיתם הספקולציות על אפשרות למענק נוסף בערב ראש השנה. על אף שחלק גדול מהכלכלנים יוצאים נגד מענק כזה – שהוא לא דיפרנציאלי וניתן לעשירים ולעניים כאחד – ראש הממשלה שוקל לתת עוד מענק כזה בקרוב. 
לפני מספר ימים פורסם כי במשרד ראש הממשלה בוחנים הצעה להעביר מענק נוסף לכלל האזרחים ובדגש על השכבות החלשות לפני חגי תשרי.  את הצוות מוביל יועצו הכלכלי של נתניהו פרופ' אבי שמחון, אך הבוקר שר האוצר, ישראל כ"ץ מתראיין לגלי צה"ל ואומר: "אני לא יודע על דבר כזה ולא מתכנן דבר כזה". אח"כ עולה הפרופ' שמחון לשידור וסותר חלקית את דבריו: "ברור שהצעד על השולחן, אבל זה לא הדבר הראשון שאמליץ עליו. בהחלט ניתן לשקול זאת". 
גם הכלכלן ההתנהגותי פרופ' אורי חפץ, מי שייעץ בעבר לנתניהו התבטא בחיוב לגבי האפשרות ואמר: "יש לנו בראש חשבונות שונים לכספים שונים, וכשכסף כזה מגיע לעו"ש, אנחנו נוטים להוציא אותו יותר מהר, וכך זה ממריץ את הכלכלה".
כך שמכל האמירות האלה נותרנו קצת מבולבלים – האם צפוי מענק לפני החגים? זה כנראה תלוי במצב הפוליטי – אם נהיה ערב בחירות, הערכות הן שהמהלך בהחלט אפשרי, אבל גם ללא בחירות, נתניהו בוחן כל הזמן את מצב הרוח הציבורי וייתכן כי יחליט כי זה השמן לזרוק כסף על הציבור, במיוחד אם נקלע שוב לסיטואציה של סגר.
תגובות לכתבה(39):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    מענק גם לאזרח ותיק מצבנו לא טוב (ל"ת)
    סוזי זוהר מה עם אזרח 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    4 ילדים בלי אוכל לחג
    אין אוכל לחג 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה המענק שאמרת לחגים תתבייש לך הבטחות כמו חול בים !!!!
    סגור
  • 23.
    נכים קצבת נכות כללית
    גלית רונן 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה אנו הנכים לא מקבלים מענק כספי כמו החזק..לחג ראש השנה הקרב ובא..חודש ספטמבר..אנו הנכים החלשים החולים יותר.ובודדים...אינם מקבלים..למה החזק העשיר המבוסס יותר?.. זה כבר לא פייר..
    סגור
  • 22.
    חחחח כסף לעצמאים העשיריםתתביישו לכם (ל"ת)
    חייבים לעבור את החג 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 21.
    שולל לנו את המענק של החגים
    אין כסף אנחנו עניים 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני כבר לא מאמין בהליכוד המדינה הזאת משחקת בנו כצעצועים לא לוותר
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    ביבי חייב לשמור שישארו עניים כי אלה הבוחרים שלו
    נכה 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ככל שיהיו יותר עניים יהיו לו יותר בוחרים
    סגור
  • עניים
    חח 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה דביליות בתשובה
    סגור
  • 19.
    הכל דיבורים עושים צחוק מאיתנו רק עשירים חיים.
    אין מענק לראש השנה 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    להחליף ממשלה.לא עוזרים לחלשים. אין סדר של מדינה
    סגור
  • 18.
    ביטוח לאומי ..האם אנו הנכים כלולים..במענק לקראת חג ראש
    גלית רונן 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מענק אומץ על ידי הקורונה ..אנו הנכים כואבים על המענקים שקיבלנו וחילקנו ותרמנו תמיד לחלשים כמונו נכים החיים מקצבאת ביטוח לאומי...תמיד עזרנו במעט שיש לנו אנו כואבים מהמענקים האלו..החלש כמו הנכים מקבל מהחזק. המבוססים יותר. כולנו אזרחי מדינת ישראל. כולנו שווים..במיוחד אנו הנכים..החיים מקצבת ביטוח לאומי . המענק מכאיב לנו..אנו רוצים עלייה בקצבאות תמידית. גם ככה וככה אנו תורמים שנים רבות עוד לפני תרומות גם מעמנקים שקיבלנו..אני אישית נגד המענק. אם לא שווה ושווה לכל אזרחי מדינת ישראל. לא לחלש פחות ולא יותר לחזק למבוסס..אם כבר אז כבר. אל תאמצו את הקורונה במענקים כואבים כמו פעם 1.2.ועכשיו שלוש..נכון הוא מעודד.. אך הוא מכאיב לי במיוחד כמו לרבים..אנו דורשים עליית בקצבאות . תחזק את החלש את כולנו שווה ושווה. אם כבר אז כבר. תחזק את אותנו הנכים באופן תמידי. את החיילים..את המשפחות זקקות.את הקשישים. ואת הילדים היתומים הרעבים החולים. בקיצור. גם את המשטרה אנשי ביטחון ואת המשפחות שלהם וילדיהם תדאג לכולנו ..כי לשוטרים/ת יקרים/ת שלנו אחרי הכל גם להם יש חיים משפחה וילדים.. ותדאג להם גם שייצאו לפנסייה
    סגור
  • 17.
    מתי אני יקבל מעניק של חג רוש הששנה
    סוניה שלומוב 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    18 7
    מתי אני יקבל מעניק של חג רוש הששנה
    סגור
  • האם אקבל מענק לחג? (ל"ת)
    זילברמן לורנס 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    13 10
    סגור
  • מתי נקבל את המענק (ל"ת)
    אתי 09/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המענקהקשישים מאד זקוקים לו (ל"ת)
    אתי 09/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המענק (ל"ת)
    אתי 09/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איסר הראל (ל"ת)
    מזל 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    נכים האם אנחנו כלולים במענק או לא? ומה אם העלייה בקצבאו
    גלית רונן 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ביבי נתניהו.. היקר...אנו הנכים יותר זקוקים לעליית בקצבאות..אני יודעת שהמענק 1.2.3 שאתה רוצה לתת ..הוא הרי חד פעמי..אני כנכה גם שנים שהיו בעבר תרמתי אחד לשני לחלש.. אנו החלשים יודעים לתת ולעזור לחלש לילדים רעבים לקשישים למשפחות נזקקות..לצה"ל..אתה כאן מעודד רק בגלל הקורונה מה אחרי הרי אנו כולנו כל אלו כל האזרחים גם משטרת ישראל לשוטרים/ת היקרים/ת . שלנו גם להם יש משפחות..גם להם וגם לאנשי ביטחון..ולנכים לחלשים.. כולנו אזרחי מדינת ישראל רוצים תוספת כלכלית זה כספית לכולם שווה ושווה .. לא חיים ממענקים. אלא ממשכורות. אנו הנכים חיים מקצבאות שמוותרים כמעט חצי מתרופות ..כי הכלכלה קשה ורבה. ..והמיסים. אני כנכה זקוקה לצרכים מיוחדים עכשיו. על הקצבה נכות כללית שלי מביטוח לאומי מעדיפה את העלייה בקצבאות ..הרי חיים לא רק פעם פעמיים שלוש או עוד כמה פעמים עד שהקורונה תיגמר.. כשהיא תיגמר המענקים יופסקו. שמתי לב שבפעם הראשונה נתת לחזקים יותר למה? .. לנכים בודד..וזקוק יותר מהחזק יותר לו לילדים. אני מבינה שני צדדים לבעיה של המענק ..היא אומצה בגלל הקורונה . אני חושבת ולי אישית עשה כאב לב ולרבים .
    סגור
  • 15.
    נכים האם אנחנו כלולים במענק או לא? ומה אם העלייה בקצבאו (ל"ת)
    גלית רונן 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 14.
    ביבי תתחשבו במעמד הנמוך
    לילך 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך לשקול ולתת לאלה שמקבלים קצבאות ביטוח לאומי ואלה שבחל"ט. כסף לקניות לחג
    סגור
  • 13.
    ביטוח לאומי ..האם אנו הנכים כלולים..במענק לקראת חג ראש (ל"ת)
    גלית רונן 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 12.
    ביטוח לאומי ..האם אנו הנכים כלולים..במענק לקראת חג ראש
    גלית רונן 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האם אנו כלולים הנכים...החיילים..המשטרה..אנשי הביטחון..הקשישים.ילדים רעבים..משפחות נזקקות..?. לרגל חג ראש השנה הקרב ובא? ..אנו תמיד לצידך ותומכים בך ביבי נתניהו..שום אף מפלגה לא תפיל אותך..רובנו איתך..אתה תישאר עוד למשך שנים רבות.. בזכותנו ...אנו נמשיך עם או בלי מענקים...להילחם על רשות מפלגת ימין ביבי נתניהו.. מענק לא מענק ..אתה תמיד נותן את העלייה גם בקצבאות אבטלות ועוד.. אתה היחיד הצד הימין הוא השליטה הכלכלית הביטחונית שבזכות מפלגת הימין ביבי נתניהו.. תמיד תמיד יישאר ..ואף מפלגה אחרת חלילה. תפיל אותו.. אנו לא ניתן להפיל את ראש ממשלת ביבי נתניהו ..בזכות ההצבעה. התמיכה. הכוח שלנו הוא להיות לצידו להצביע רק מחל ליכוד מפלגת ימין בראשות ביבי נתניהו.. ביבי נתניהו הוא דואג לכולנו...הוא נתן והוא ייתן...אנו נמשיך במעט שיש לנו לתת לתרום לאחד השני...במיוחד לחלשים למשפחות נזקקות לקשישים לילדים רעבים. וגם נתמוך ונחבק ונחזק את משטרת ישראל השוטרים/ת היקרים/ת . את משפחותיהם.. אין על ביבי נתניהו. אין על מפלגת ימין.. אין על מדינת משטרת ישראל..על צה"ל. .
    סגור
  • 11.
    ביטוח לאומי ..האם אנו הנכים כלולים..במענק לקראת חג ראש
    גלית רונן 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם אנו הנכים גם מקבלים? נכים מביטוח לאומי? ...ברצוני לומר משהו על המענק הוא לחלשים לקשישים לילדים רעבים לשוטרים למאבאחים.. לחיילים ..משפחות נזקקות ..על כמה וכמה המענק עם או בלי תמיד נותנים את המעט ותורמים גם לפני או אחרי המענק. המענק מעוודד אך הוא ייפסק הוא אומץ על ידי הקורונה אלולא הקורונה לא היו מענקים..ואם כבר או שתעלו קצבאות לנכים...ומענקים תפסיקו אותם בבקשה..לא פייר שהחלש כמונו יייקבל פחטת מהחזק..או שווה ושווה לכולם או לא בכלל..גם ככה תורמים אנו החלשים לנזקקים ..אנו הנקקים הנכים החלש תורם לחלש אחר...אז בבקשה או שווה ושווה לכטלנו לגל האזרחים או אף מענק.. החשוב לנו הוא עליית הקצבאות..המענק השנייה והראשונה ועכשיו שלישית ..לחזק יותר ולחלש פחות ..טוב. אתם לא בוחנים אחד אחד כמה ילדים..את רמת משכורתם .. אתם לא בוחנים נכים חלשים כל אחד אחד. עם כבר בואו ותתנו עם תחליטו שווה שווה כולם על אותו סכום או כלום..ותדאג לנו לנכים.. לחיילים ..לילדים הזקוקוים רעבים.. למשטרה ..לאנשי ביטחון..לקשישים..גם ככה אנו תרמנו ותמיד עוזרים לאחד השני מהמעט שיש לנו לחלשיפ.. תחזק אותנו שווה שווה במענקים..
    סגור
  • 10.
    ביטוח לאומי ..האם אנו הנכים כלולים..במענק לקראת חג ראש
    גלית רונן 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    10 2
    האם אנו הנכים זכאים למענק לחג ראש השנה?..
    סגור
  • זסי כהן 21 חולון
    אבו סבלאן נזימה 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מענק לחג נקבל ותודה לעזרה עיזה תאריך נכנס
    סגור
  • 9.
    מענק לחג
    סעדיה 08/2020/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תעשה זאת ביבי
    סגור
  • 8.
    הבטחות ועוד....
    כרמן 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מעניין מאוד לדעת מתי לכל הרוחות הנכים בישראל יקבלו את התוספות לקצבאות שהובטחו? כל פעם תירוץ חדש, הרי התוספת לקצבאות הנכות הייתה אמורה להגיע כבר מחודש ינואר 2020 הממשלה המושחתת הזאת שוכחת את הבטחותיה והשכבה הכי חלשה הופכת לשקופה. עד מתי הברדאק הזה ימשך. נכים צריכים לקבל גם תשלום רטרואקטיבי על כל תקופת ה"סחבת" המתמשכת על חשבון בריאותם. לא יתכן שישנם אלפים במדינה הזאת שצריכים לבחור בין תרופות למזון. תתביישו!!! (שכחתי שאין לפוליטיקאים בושה)
    סגור
  • 7.
    נגד
    הגיון 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נגד אין אף מדינה בעולם שמחלקת כסף בחינם אחרי שכל הסיפור הזה יסתיים יעשו קיצוצים בהכל חינך רווחה צבא תשתיות ניהול מדינה הוא כמו בית רק בהרבה יותר גדול על כל שקל שיוצא אתה צריך שיכנס שקל ועשר אגורות .אין מתנות חינם.
    סגור
  • שיעלו את הקצבה לפי מה שנקבע בחוק (ל"ת)
    נכה 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה תחלק חצי חצי גם לאבא וגם
    אבות גרושים ויחידים 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לחלק את המענק הילדים חצי חצי גם לאבא וגם לאימא. גם לנו האבות יש הוצאות עבור הילדים ומאוד קשה לנו כספית. חייבים לחלק מענקים עבור הילדים חצי חצי
    סגור
  • 5.
    למה לעודד יותר אבטלה?
    גל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 11
    אנשים מקבלים מענקים ודמי אבטלה, למה שירצו לעבוד?כבר חודש מחפשים עובדים במפעל שלנו אף אחד לא בא. התרגלו לשבת בבית
    סגור
  • הלוואי תביא פרטים מתה לעבוד.
    אורלי 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא התרגלנו בבית, אם זה באזור הצפון תשאיר פרטים אני הראשונה שאקפוץ לשם.
    סגור
  • חצוף. כנראה לא טעמת טעם אבטלה ארוך (ל"ת)
    דו 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    כץ
    אילן 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מר כץ היקר שבני ישראל ירויחו 50000 בחודש גם אנחנו לא נצטרך חמלה בושה לך
    סגור
  • 3.
    מענק
    רונה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    15 2
    כן לקשישים לנכים למובטלים שעדין יושבים בבית ולא רק לדתיים
    סגור
  • ואם הוא מובטל ודתי אתה בעד? (ל"ת)
    דו 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מענק
    רונה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    11 5
    כן לתת מענק לקשישים לנכים ולמובטלים לא רק למגזר הדתי
    סגור
  • מאיזה כוכב נפלת?! "רק למגזר דתי"? הזוי (ל"ת)
    דו 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    לעזור לשיכבות החלשות
    נתנאל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    38 3
    כל הכבוד ביבי נתניהו יישאר כח אנחנו איתך ואל תפחד כי הפחד יפיל אותך אני מאמין שתיבחר שוב סומכים עלייך
    סגור
  • כל הכבוד לביבי ראש ממשלתנו שחושב ודואג לשכבות החלשות לפ
    יואל חמני 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי היקר יישר כח
    סגור
  • נכה מקצבת ביטוח לאומי
    גלית רונן 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני רק ביבי נתניהו.. אין כל הקו היישר הדרך היישרה היא רק הליכוד רק ביבי נתניהו. אבל בוא בינינו..כל החיים צבא הכל עד פגיעה לנכות..הם שם מנסים להפיל אותו...והוא מתאחד איתם כדי להישאר לעוד שנה עד הבחירות הבאות. בחיים לא יצליחו להפיל את ביבי נתניהו..היקר שלנו. אני ליכודניקית ימין מחל תמיד ורק מפה ועם כל הקושי שהוא נלחם שם נגד כולם הוא מתאחד איתם..לא בגלל הכיסא שלו ולא בגלל שיש לו אינטרנס ..הוא פשוט מתאחד איתם לבינתיים תמיד הם יהיו בין דיבורים ביניהם כל הזמן..כל זאת לטובת האזרחי המדינה כולה .ולטובת ביטחון המדינה הוא דאג ויידאג לכולנו מהחלש עד לחזק המבוסס לכל אזרחי מדינת ישראל מן יוצא מהכלל בינתיים אנו חיים מהקצה מהקצה כל אחד על פי מה שהמדינה ניתנת לנו..על םי המערכת על פי כל זאת הפרשים לנכים של שנת 2020 ועד לכולם מהחלש לחזק . מס שלילי וכו וכו. המערכת משתנה מיום ליום. כל פעם מחדש.. ועלינו תמיד תודה לכך שביבי נתניהו יינצח ויינצח תמיד לעוד שנים ארוכות ובריאות לו...בינתיים נזיז בצד את המענקים את ההפרשים בצד . אני נגד כל ההפגנות האלו.. שונאת הפגנות ..עוד יהיו ציפיות חיוביות מצדו..מצד ביבי
    סגור