עסקים

מנכ"ל קסטרו חושף: כך הגדלנו את הרווח הנקי ב-200% בתקופת הקורונה

צעדי ההתייעלות של הקבוצה החלו לפני תקופת הקורונה, אך אין ספק שהסגר הכללי זירז אותם. קסטרו מצאה עצמה מכניסה 38% פחות אך מרוויחה 200% יותר. בין הצעדים: קיצוץ תקציב השיווק ב-50%
אנגלינה יוסים | 
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת הודיס-קסטרו
מנכ"ל קסטרו, רון רוטר, חושף בשיחה עם אתר ice את המהלכים שהובילו לתוצאות הדוח הרבעוני של הקבוצה: "צעדי ההתייעלות החלו עוד לפני הקורונה, אך אין ספק שהקורונה והסגר הכללי במשק בחודש אפריל זירזו אותם ורואים תוצאות". קבוצת קסטרו הודיס מציגה דוח לרבעון השני לשנת 2020 עם רווח נקי של כ-33 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 11 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה כוללת את קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופטן, איב רושה, קיקו מילנו.
הכנסות החברה ברבעון הנוכחי אמנם צנחו ל-281 מיליון שקל, מול 455 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווה ירידה של 38% בהכנסות. אך עם זאת הרווח הנקי עלה מ-11 מיליון שקל ל-33 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. בין צעדי ההתייעלות שנקטה הקבוצה ניתן למנות קיצוצים חדים בהוצאות השיווק ב-55% והוצאות ההנהלה ב-47%. עוד ציין רוטר כי "כחלק מההתמודדות עם המשבר ויתרו בעלי השליטה על תמלוגים בגין שכר עבודה ובגין שכר דירה להם הם זכאים בסכום מצטבר מתחילת המשבר של כ-3.5 מיליון שקל" .
"אני חושב שקרו שני דברים בקבוצה הראשון הוא השבחה של המוצר והחלפת הספקים, צירוף של הבאת מעצבים חדשים ושינויים שעשינו", הוסיף רוטר. לדבריו, "תוצאות אלה מעידות כי פעולות הקבוצה להשבחת הצעת הערך והמוצר שננקטו באופן מקיף ורוחבי בכל מותגי הקבוצה במהלך השנה האחרונה, נושאות פרי ומאפשרות לקבוצה להתמודד היטב עם משבר הקורונה".

למרות משבר הקורונה וסגירת כלל סניפי הרשת במהלך חודש אפריל, קסטרו מציגה צמיחה של 200% ברווח הנקי של החברה, "הקבוצה יישמה בהצלחה את תוכנית ההתייעלות שלה אשר מבטיחה את יכולתה הפיננסית והתפעולית להתמודד עם השלכות המשבר בהמשך השנה. התוצאות מביאות לידי ביטוי את הצלחתם של המהלכים הרבים שהקבוצה נקטה בהם בשנתיים האחרונות,  במטרה להשביח את המוצר ואת הצעת הערך ללקוח בכל מגזרי הפעילות, הלבשת אופנה, אביזרי אופנה וקוסמטיקה.

"על אף משבר הקורונה ותקופת סגירת מרכזי הקניות, קבוצת קסטרו מציגה עלייה במכירות החנויות הזהות ברבעון ה-2 במגזר ההלבשה של כ-7%, במגזר אביזרי האופנה בישראל בשיעור של כ-23% ובמגזר הקוסמטיקה בשיעור של כ-50%. מצבה הפיננסי של הקבוצה איתן ויאפשר לה להתמודד עם אי הוודאות השוררת במשק", הסביר מנכ"ל קסטרו, רון רוטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה