עסקים

המשבר בענף התעופה: איך הצליחה ישראייר לסיים רבעון שני בגירעון קל בלבד?

הכנסותיה של ישראייר אמנם ירדו ב-80%, אך צמצום של הוצאות התפעול שלה ב-45% הובילה להפסד של מיליון דולר בלבד 
רועי בהריר-פרל | 
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אורי סירקיס, Bram Steeman from wikimedia)
תוצאות סבירות פלוס לישראיייר ברבעון השני של 2020: למרות משבר הקורונה שגרם לקריסת ענף התעופה ברחבי העולם, ישראייר הצליחה במהלך רבעון זה להישאר, פחות או יותר, על הרגליים, עם גירעון תזרימי של מיליון דולר בלבד. זאת, למרות הפסד נקי של 10 מיליון דולר, כמעט פי חמישה מהרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה הפסד של 2.2 מיליון דולר.
אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא האישור הגורף שקיבלה ישראייר מאיירבוס ומרשות שדות התעופה במהלך תקופה זו להוריד את מספר המושבים במטוסים לטובת מטען, לטוס מעל האוקיינוס (להודו ולסין) ולהטיס חומרים מסוכנים. ישראייר גם חתכה לא מעט הוצאות במהלך הרבעון החולף: היא הורידה את שכר ההנהלה ב-20%, קיצצה את שכר הטייסים בכ-40%, הוציאה לחל"ת 52% מכוח האדם שלה (220 עובדים) וקיבלה מספקים הנחות על תשלום שכר דירה ועל תשלום במזומן.

 
הכנסותיה של ישראייר הסתכמו ברבעון זה ב-11.2 מיליון דולר בלבד - ירידה של 80% ביחס לתקופה זו בשנה שעברה. 5.6 מיליון דולר הגיעו מטיסות מטען, 4.5 מיליון דולר נכנסו מפרויקט של טיסות יומיות עבור חברת אינטל לונדון ו-4.2 מיליון דולר הגיעו מטיסות חילוץ. גם הכנסות החברה מהקו לאילת, באופן ספציפי, ירדו בשיעור של 80% ועמדו על 1.5 מיליון דולר בלבד.
בסך הכל, צמצמה ישראייר את הוצאות התפעול שלה ב-45% והודות לכך, כמו גם לירידה של 60% במחיר הדלק הסילוני, הצליחה לסיים את הרבעון עם הפסד גולמי של 3 מיליון דולר בלבד (לעומת רווח גולמי של 5 מיליון דולר אשתקד) ועם הפסד תפעולי של 7.3 מיליון דולר (לעומת הפסד תפעולי של 400 אלף דולר בשנה שעברה). ההפסד התפעולי התזרימי של ישראייר הסתכם ב-3.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2020 - זאת, לעומת 8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה