השוק

החנויות נסגרו אך הרווחים גדלו: GOLF מזנקת ב-42% ברווח הנקי

עולם האופנה ממשיך להסתמן כמרוויח הגדול של משבר הקורונה: על אף הסגר וצמצום ההכנסות ממכירות, חברת GOLF ביצעה שורת צעדי התייעלות תפעולית שהובילו לעלייה ברווח הנקי

ניר קומם |  2
רביב ברוקמאייר (צילום ענבל מרמרי)
חברת גולף ממשיכה את המגמה המסתמנת בעולם האופנה, בהמשך לחברת פוקס, ומדווחת על רבעון שני רווחי ביותר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על אף התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי בעקבותיו, החברה נקטה שורה של צעדי חיסכון במישור התפעולי שגרמו להגדלת הרווחים בלמעלה מ-40% ביחס לרבעון המקביל.
קבוצת גולף, הכוללת את מותג ההלבשה 'גולף', חברת אופנת הבית 'GOLF&CO' וחברת האופנה 'עדיקה', מפעילה 331 חנויות בפריסה ארצית, נוסף על שירותי מכירות מקוונים. באמצע חודש מרץ נאלצה החברה לסגור את כל חנויותיה. החנויות נותרו סגורות לגמרי עד ה-30 באפריל, אז החלו להיפתח סניפי החברה הממוקמים במרכזי המסחר הפתוחים ובחנויות הרחוב. עם הפתיחה, ניכרה על פי רוב מגמה של שיפור במכירות.
החל מאמצע חודש מאי, החלו להיפתח גם החנויות בקניונים, בהתאם להגבלות, אך בהן ניכרה ככלל חולשה יחסית ביחס למכירות בתקופה המקבילה אשתקד בעיקר בשל ירידה בכמות המבקרים בהן. עם זאת, החברה מדווחת כי במהלך חודש יולי, חלה עליה של כ-8% במכירות בחנויות, מה שעשוי אולי להעיד על חזרה מסוימת לשגרה.
עם פרסום הנחיות הקורונה, נקטה החברה שורת צעדים לצמצום ההוצאות התפעוליות ולהתייעלות התנהלותה השוטפת. ראשית, הוצאו מרבית עובדיה לחל"ת בעקבות סגירת החנויות. גם כמות העובדים במשרדי החברה צומצמו. שנית, החברה הצליחה להשיג הקלות בתשלומי השכירות מול המשכירים השונים וכן פטור מתשלומי ארנונה ממרץ-מאי. בהתאם לכך, הצליחה החברה להעלות את הרווח התפעולי שלה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
ברבעון החולף, ירדו הכנסות החברה ב-24.5%, מ-241 מיליון שקלים ל-182 מיליון שקלים בלבד. כחלק מצמצום הצריכה במשק, גולף צמצמה גם את הוצאות השיווק שלה בכ-38%. עם זאת, בשל התייעלות תפעולית ויישום מהיר של הצעדים, יחד עם גידול במכירות באינטרנט – גדל הרווח הנקי של החברה בכמעט 43%, והסתכם ב-23.3 מיליון שקלים.
מייסד עדיקה, דדי שוורצברג, פרש מהחברה לפני כארבעה חודשים. מאז, החברה מדווחת על הגדלת הרווח הנקי מטעמה לכ-3.9 מיליון שקלים, וגידול בסך ההכנסות בכ-56%. ניתן לייחס את הרווחים של עדיקה לפעילות שלה למסחר המקוון, שהמשיך להיות פעיל גם בימי הסגר.
"תוצאות הרבעון משקפות יישום מהיר ואפקטיבי של צעדים בניהול המשבר עד כה" אמר מנכ"ל קבוצת גולף, רביב ברוקמאייר. "לחלק מהמהלכים שנקטנו צפויה להיות השפעה מתמשכת ותרומה לתוצאות החברה גם בעתיד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מישהו שם עושה שיווק?
    אבנר 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ראיתי שום דבר שיווקי שם, אולי חסכו את התקציב וסגרו את המחלקה וטוב שכך עשו
    סגור
  • 1.
    התייעלות תפעולית - מכבסת מילים... חחח...
    שי 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפטרים עובדים על ימין ועל שמאל, מוציאים עובדים לחל״ת ומקבלים הטבות מהמדינה. פוגעים באיכות השירות בתירוץ של קורונה. ובסוף מגדילים את הרווחים
    סגור