השוק

השר כ"ץ במתקפה נגד שאול מרידור: "רוצה להפיל את רה"מ"

שר האוצר התייחס להתפטרות הממונה על התקציבים, בנו של השר לשעבר דן מרידור: "לא במקרה שמענו קריאות אכזבה מכחול לבן ויאיר לפיד, ברור שזהו האגף שהוא ואביו קשורים אליו פוליטית"
אילן שניג | 
ישראל כ"ץ, שאול מרידור (צילום פייסבוק/ישראל כץ, מתוך אתר gov)
שר האוצר, ישראל כ"ץ לא מצטער על התפטרותו של מרידור. הבוקר, לאחר הודעת ההתפטרות, הוא עולה להתקפה וטוען כי שיקולים פוליטיים הם אלה שהשפיעו על החלטת מרידור להתפטר. לדבריו הוא זה שאיבד בו אמון ויזם הליך להחלפתו.
בראיון לכאן רשת ב' כ"ץ אמר: "לצערי, לאחרונה, על רקע האפשרות של הבחירות המוקדמות, מרידור פנה לפעילות פוליטית בוטה נגד הממשלה תוך כדי קשר מתמיד עם גורמים פוליטיים שונים, הן בהתבטאויות פומביות נגד הממשלה ובאין ספור תדרוכים מכפישים בתקשורת, זאת לצד הדלפות בלתי פוסקות כדי לפגוע בממשלה. בנסיבות האלה איבדתי בו את האמון ויזמתי הליך להחלפתו. הוא עשה טוב כשהתפטר מתפקידו עם המכתב המבוהל והדחוף שניסח. מסגנון המכתב שלו ברור לאן פניו מועדות. הוא חזר לשורשים המשפחתיים של שנאה נגד ראש הממשלה נתניהו".
כ"ץ טען כי התאכזב ממרידור וכי פעל בדרכו של אביו, שר האוצר לשעבר, דן מרידור: "הוא מאוד אכזב אותי. גם השר הקודם פעל להדיח אותו. הוא מינה אותו והתאכזב ממנו. קראתי לו בתחילת הכהונה, אמרתי לו 'תשמע, הדברים ידועים, אבל אני תמיד עובד עם הפקידות. אם תמלא את המדיניות - אתן לך גיבוי'. ברגע שהסתמן שיש בחירות האיש הפנה עורף. הוא רצה להפיל את ראש הממשלה ולפגוע בממשלת הליכוד. אני מתכוון למנות בקרוב איש מקצוע מהשורה הראשונה".
אתמול שלח מרידור מכתב התפטרות לכץ: "היכולת לבצע את תפקידי הפכה לבלתי אפשרית", כתב במכתב לשר האוצר- "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים, לעשות את מה שאנו יודעים לעשות - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות".
מרידור טען במכתב כי "תהליכי קבלת החלטות בימים אלה מתאפיינים בקבלת החלטות המושפעת מאינטרסים צרים, לא ענייניים, קצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה מקצועית, שליפות מהמותן, ורמיסת הכלים והכללים התקציביים".  לטענתו "המסר לאזרחי המדינה, למגזר העסקי ולעולם הוא של פריצת כל העקרונות, המסגרות והגבולות וכן רמיסת ערכים, כללים ונורמות של שירות הציבורי הפועל למען כלל הציבור".
"והוא מסכם: "בימים האחרונים, אחרי שנחצו עוד ועוד קווים אדומים ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות כלכלית ותקציבית נכונה, החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת ההחלטות השגויות", הוסיף. "איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה