השוק

ברגע האחרון: הלימודים לא יפתחו ב-23 ערים אדומות

לאחר דיון סוער, קבינט הקורונה קיבל את הצעת נתניהו לא להפעיל את מערכת החינוך בערים האדומות לפחות עד יום חמישי. גלנט דרש כי השנה תיפתח בכל הארץ: "אנחנו משדרים פאניקה"; גמזו ואדלשטיין התנגדו; בנט: "חובבנות ואטימות"
אילן שניג | 
פרופ' רוני גמזו והשר יואב גלנט (צילום ליאור צור, איכילוב/פייסבוק)
קבינט הקורונה קיבל הלילה את הצעת נתניהו לאחר דיון סוער לא לפתוח את הלימודים בערים האדומות הבוקר. העניין ייבחן בהמשך והחלטה צפויה להתקבל ביום חמישי. שר החינוך, יואב גלנט, דרש ששנת הלימודים תיפתח כסדרה בכל הארץ: ""לקחנו בחשבון שתהיה עלייה בתחלואה ובכל זאת נערכנו לפתיחת כל בתי הספר. השקענו כסף כדי לאפשר את זה ולא להיבהל. אנחנו משדרים פאניקה" אמר בדיון. 
הממונה על הקורונה, פרופ' רוני גמזו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הביעו התנגדות: "ילדים מדביקים בקורונה עם פחות סימפטומים. הדבר הזה קורה בבתי ספר של ערים 'אדומות'. נחלמים בערים 'אדומות' מלחמת חורמה ואנחנו חושבים שזה יביא עוד נטל עלינו". הזהיר גמזו בדיון. שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הציע לבחון את פתיחת בתי הספר באופן פרטני לפי מצבו של כל בית ספר. השרה לשוויון חברתי ומיעוטים מירב כהן תקפה את גלנט, ואמרה כי "עצם זה שהדיון מתקיים לילה לפני פתיחת שנת הלימודים זה נזק אדיר, אנשים יושבים בבית ואומרים קבינט הקורונה עוד מעט יחליט, זה משדר משהו לא טוב".
רשימת היישובים האדומים: דאלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, לקיה, בית ג'ן, מעלה עירון, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, ביתר עילית, כפר כנא, רכסים וזמר.
בתוך כך שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, מתך ביקורת על התנהלות הממשלה בחשבון הטוויטר שלו: "רבבות ילדים הלכו לישון הלילה עם ילקוטים מוכנים, מרוגשים לקראת פתיחת השנה, ויקומו בבוקר באכזבה אדירה על ביטול הלימודים. סתם. שרי הממשלה, לא ידעתם מראש מתי ה1 בספטמבר? הייתם חייבים לדחות את ״הדיון הדרמטי״ ללילה האחרון? לא יכולתם שלשום? למה החובבנות והאטימות הללו? לא אכפת לכם?!"
  -
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה