השוק

חוזרת לבורסה: לפידות קפיטל תנפיק את 'דניה סיבוס'

 לפידות, שמחזיקה ב-56% מאפריקה ישראל, חברת הבת של דניה סיבוס, תצטרך להפריד בין החברות בכדי לקבל אישור להנפקה. התוכנית: לחלק את המניות כדיבידנד לבעלי המניות שלה 
ניר קומם |  1
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
קבוצת לפידות הודיעה היום (ראשון) לבורסה כי היא מעוניינת להנפיק את חברת 'דניה סיבוס' שבבעלות חברת הבת שלה – 'אפריקה ישראל'. על פי ההערכות, שווי החברה נאמד בכ-2 מיליארד שקלים.
'דניה סיבוס' מחזיקה ב-56% ממניות 'אפריקה ישראל', חברת האם שלה. כדי להצליח להפריד בין החברות, הנסחרות באופן ציבורי בבורסה ומחויבות להוראות החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, המהלך שנבחן הוא הנפקה ורישום למסחר של מניות 'דניה סיבוס', כאשר לפני מועד ההנפקה זו תחלק כדיבידנד או תמכור את מניות 'אפריקה ישראל' שבבעלותה לבעלי המניות שלה עצמה.
על פי נתוני הרבעון השני, 'דניה סיבוס' סיימה עם רווח נקי של 24.3 מיליון שקלים. בחציון הראשון, הרווח הנקי הגיע ל-44.4 מיליון שקלים, עליה של 102% מהחציון המקביל ב-2019. החברה מנהלת הזמנות בשווי של 8.5 מיליארד שקלים, זאת על רקע גידול הפעילות בתחום הבנייה והתשתיות בישראל לקראת העשור השלישי למילניום.
'דניה סיבוס' הינה חברה פרטית בבעלות חברת האם 'אפריקה ישראל', המוחזקת במשותף על ידי חברת לפידות קפיטל בע"מ, בבעלותו של יעקב לוקסנבורג (80%) ובית ההשקעות אלטשולר שחם (20%). החברה מתמחה בבנייה – תשתיות, מגורים, מרכזים מסחריים ומשרדים. החברה, שמנוהלת ע"י רונן גינזבורג, מעסיקה כ-2,000 עובדים בארץ ובעולם. בין הפרויקטים הבולטים עליהם חתומה: כביש 6, כביש 40 ומנהרת גילון בין עכו לכרמיאל. החברה הונפקה בעבר בבורסה, בשנת 2000, ובשנת 2015 יצאה מהמסחר בבורסה ועברה לבעלות פרטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דניה (ל"ת)
    עמי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור