השוק

ארצות הברית שוקלת הטלת סנקציות על יצרנית השבבים המובילה בסין

ממשל טראמפ שוקל להוסיף את SMIC הסינית, ספקית רכיבים ליצרנית השבבים המובילה במדינה, לרשימת החברות הזרות של משרד המסחר שיצוא טכנולוגיות אליהן ייבחן דרך מספר רב של בדיקות. זאת, בעקבות דוח שחושף כי החברה פועלת עם יצרניות ציוד צבאי

יואב איילון | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
הממשל האמריקני דן בהטלת הגבלות על יצוא עבור SMIC, ספקית רכיבים ליצרנית השבבים המובילה בסין, והוספת החברה לרשימת החברות הזרות של משרד המסחר שיצוא טכנולוגיות אמריקניות אליהן ייבחן דרך שורה ארוכה של בדיקות, ובכך יקשה על התהליך.
בממשל טראמפ בוחנים אם SMIC פועלת לסיוע למערכי ההגנה הסיניים, כך לפי גורמים בממשל שנחשפו לדוח של חברת SOS אינטרנשיונל האמריקנית, המאמת את הטענות האלו. לפי הדוח, SMIC פועלת עם חברות המייצרות ציוד צבאי בסין.
כמו כן, עולה מהדוח כי חוקרים ממוסדות אקדמיים שעובדים מול הצבא הסיני, התאימו את עבודתם כך שתשתלב עם הטכנולוגיה של SMIC. בין המוסדות, גם אקדמיה צבאית סינית שהוכנסה על ידי ארצות הברית לפני כחמש שנים לרשימה שחורה של יצוא, בעיקר בשל תכנון שבבים למחשבים שמטרתם לדמות ניסויי גרעין.
מדובר בהסלמה משמעותית של טראמפ במלחמתו בחברות הטכנולוגיה הסיניות, שאף עלולה לפגוע בחברות אמריקניות שמוכרות טכנולוגיות ייצור שבבים ליצרניות מסין. כזכור, מגבלה דומה הטילה ארצות הברית על ענקית התקשורת הסינית "וואווי", מהלך שהחריף את מלחמת הסחר בין המדינות.
תגיות טיקטוק | טראמפ | סין
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה