השוק

איגוד לשכות המסחר: סגר כללי בחגי תשרי – הפסד פדיון יומי של 1.8 מיליארד שקלים

איגוד לשכות המסחר מגיב להחלטה על הטלת הסגר ומתריע: סגר כללי בתקופת חגי תשרי פירושו הפסד פדיון של כ- 30 מיליארד שקלים בענפי המסחר והשירותים. הנפגע העיקרי – מגזר המסחר והשירותים

מערכת ice | 
עסקים סגורים (צילום מסך חדשות כאן 11)
מניתוח שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי הנזק נטו לעסקים בענפי המסחר והשירותים, במקרה שיוכרז סגר כללי בחודש החגים, יעמוד על 1.8 מיליארד שקלים ליום, שהם הפסד פדיון  של כ- 30 מיליארד שקלים. כלכלני האיגוד העריכו כי הצריכה בתקופת חגי תשרי תעלה בשל ימי החופשה הפנויים לצריכה, וכן בשל העובדה כי לא תתקיים תיירות יוצאת מישראל, מה שמפנה את הציבור לצריכה מקומית. החישוב לא כולל את מגזר התעופה.
על פי הניתוח הכלכלי, הענפים העסקיים העיקריים שיפגעו מהסגר יהיו ענפי התיירות, שירותי האוכל והאירוח, שירותים כלליים וכמובן המסחר הסיטונאי והקמעונאי.
מהניתוח עולה כי מגזר המסחר והשירותים, המהווה 69% מהתוצר העסקי, ומעסיק כ- 73% מהמועסקים במגזר העסקי, שהם כ-2 מיליון עובדות ועובדים, מרביתו צפוי להיפגע כתוצאה מהמשבר, לאור היקפו ואופי פעילותו.  על פי ההערכה, ענפי האוכל והאירוח יספגו פגיעה של כ- 60%, מסחר סיטונאי וקמעונאי - פגיעה של 90%, וענפי השירותים - פגיעה של 90%.
לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "יש לעשות ככל הניתן למנוע סגר כללי. אבל אם לא יהיה מנוס, על הממשלה להיערך כבר עכשיו לתת פיצוי הולם וממוקד למגזרי המשק שיפגעו ישירות אם יוחלט על סגר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה