השוק

דיבידנד של 300 מיליון שקלים: אלקטרה צריכה מדווחת על קיץ מוצלח

אלקטרה מוצרי צריכה רשמה הכנסות של מעל חצי מיליארד שקל, לצד רווח נקי של 211 מיליון שקל ביולי-אוגוסט, עלייה של כ-56% לעומת הקיץ שעבר; החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד משמעותי לבעלי המניות בזכות מכירת 'גולן טלקום' לסלקום

ניר קומם | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום יחצ אלקטרה)
מזג אוויר מושלם עבר בקיץ החולף על חברת אלקטרה מוצרי צריכה: הרווח הנקי בחודשי יולי-אוגוסט טיפס בכ-56.2% לכ-211 מיליון שקל, וההכנסות בחודשים יולי ואוגוסט 2020 עלו בכ-23.6% לכ-509.7 מיליון שקל לעומת החודשים המקבילים אשתקד.
נראה שגם החשש מסגר וצמצום גלגלי הצריכה לא הצליח לנתק את הישראלים מהמוצר החיוני מכל – המזגן – כפי שמשתקף בנתוני מכירות החברה, שמעידים על גידול במגזר הקמעונאות בכ-31.3% לעומת החודשיים המקבילים אשתקד. דו"חות החברה שהתפרסמו היום (ראשון), ובהם נתונים על פעילות החברה בחודשי הקיץ החמים, אפשרו לדירקטוריון החברה לחלק דיבידנד בסך של 300 מיליון שקלים לבעלי המניות, זאת בהמשך לרווח שרשמה החברה ממכירת החזקתה בגולן טלקום עבור סלקום בתמורה כוללת של למעלה מ-600 מיליון שקלים.
נראה שהשנה האחרונה, על אף נגיף הקורונה, מסתכמת בהצלחה ובפנים צופות לעתיד: החברה חילקה כבר במהלך השנה דיבידנדים למכביר – 30 מיליון שקלים באפריל ו-30 מיליון שקלים בספטמבר, בנוסף ל-300 מיליון השקלים שיחולקו כעת. המשבר כמעט ופסח על החברה, שכן ספקיה העיקריים בסין חזרו באופן כמעט מלא לייצור ושחרור סחורות לאחר הפסקה קצרה בייצור, וכן בעקבות הצטיידות מבעוד מועד במלאים מכמות מספקת ממדינות אירופה. בנוסף, בתקופת הסגר הגבירה החברה את הפעילות של מכירת מוצרי החשמל באמצעות האינטרנט.
הגידול המשמעותי שאלקטרה צופה לו בתקופה הקרובה נובע מאישור רשות התחרות למיזוג עם Bosch Termotechnik, מתאגיד Bosch הגרמני. במסגרת ההסכם תשקיע Bosch בהון המניות של "אלקטרה תעשיות בע"מ", וזאת בתמורה להקצאה של 40% ממניותיה של החברה. אלקטרה עתידה להעתיק את מפעלה בשנים הקרובות בתצורה מורחבת מראשון לציון לאשקלון, וחברת בוש מתכננת להיכנס כשותפה במפעל החדש בו ייצרו בין היתר מעבי מים לניצול אנרגיית המזגנים אשר ישמשו את אחד ממוצרי המפתח שלה – מערכות חימום תת קרקעיות. צפי המכירות מוערך בעשרות מיליונים בשנה.
"התוצאות הכספיות לחודשי הקיץ יולי-אוגוסט 2020, מבטאים שיפור משמעותי בעסקי החברה, הן במגזר מוצרי הצריכה החשמליים – שנהנה מעלייה ברווחיות ובהכנסות מעסקי המזגנים ומגידול בפעילות סחר המותגים – והן במגזר קמעונאות החשמל", אומר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה. "בנוסף, הודענו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ומשמעותי עם קונצרן BOSCH העולמי. במסגרת שיתוף הפעולה, אנו מקימים מפעל משותף באשקלון, שעשוי להפוך את אלקטרה מוצרי צריכה בשנים הקרובות ליצואנית משמעותית, ואנו סבורים כי שת"פ זה יניב הכנסות של כ-600 מיליון שקל בעוד כ-7 שנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה