השוק

לקראת הסגר: אלו הן הנחיות שירות התעסוקה למפוטרים וליוצאים לחל"ת

לפי ההנחיות, על מובטלים חדשים או חוזרים להירשם באתר שירות התעסוקה ולעדכן סטטוס תעסוקתי באתר ביטוח לאומי. הארכת חל"ת על ידי מעסיק אינה מצריכה דיווח, ודורשי עבודה ימשיכו להיות פטורים מביקור בלשכות
יואב איילון | 
אבטלה (צילום freepik)
לקראת הסגר בחגים, שירות התעסוקה פרסם הנחיות עבור עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה. לפי ההנחיות, מובטלים חדשים המבקשים דמי אבטלה או קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, נדרשים להירשם כדורשי עבודה בשירות התעסוקה, וכן להגיש תביעה באתר ביטוח לאומי.
הרישום הראשוני באתר שירות התעסוקה מתבצע בשני שלבים – אימות הזדהות, ורישום והזנת פרטים שמטרתם לסייע באיתור משרות והכשרות מתאימות. מה-1 באוגוסט, כל עובד שיצא לחופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק למשך 14 ימים לפחות, עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה.
מלבד מובטלים חדשים, גם על מובטלים חוזרים לשוב ולפנות לשני המוסדות – לחדש רישום באתר שירות התעסוקה ולעדכן סטטוס תעסוקתי באתר ביטוח לאומי. כל עוד לא עברה שנה ממועד התביעה הקודמת, אין צורך בהגשת תביעה חדשה בביטוח לאומי, אלא רק בעדכון סטטוס ובצירוף מכתב הפסקת עבודה מעודכן. יש לציין כי הארכת חל"ת על ידי מעסיק אינה מצריכה דיווח. עובדים ששבו לעבודתם נדרשים להמשיך ולמלא טופס דיווח חזרה לעבודה/תחילת עבודה. 
מועד הרישום הראשוני או חידוש הרישום ייחשב כמועד תחילת הזכאות לדמי אבטלה (בכפוף לקריטריונים של ביטוח לאומי), ומועד תחילת העבודה או החזרה לעבודה יהווה מועד סיום הזכאות. לכן, מומלץ לדורשי עבודה להירשם באתר סמוך ככל הניתן למועד הפסקת עבודתם - ולפני הגשת התביעה לביטוח לאומי. כמו כן, דורשי עבודה פטורים מביקור בלשכות, אלא אם נקבעה עמם פגישה בזימון פרטני בשיחת טלפון. בימי סגר לא יתקיימו פגישות כלל בלשכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה