השוק

לאחר שהממשלה השיקה את "מסלול 5G": בזק החלה בתוכנית הסיבים האופטיים

החברה תחבר לקוחות פרטיים ראשונים תוך כמה שבועות, בהשקעה של מיליארדי שקלים לפריסה ארצית מואצת של סיבים אופטיים. יו"ר בזק: "צעד בעל חשיבות לאומית"
אנגלינה יוסים | 
טכנאי בזק
רשות החדשנות בשיתוף משרד התקשורת יזמו את היציאה בפרויקט נרחב של שדרוג תשתית התקשורת על בסיס טכנולוגית 5G, שנועד לשפר את אספקת קצב הנתונים הסלולריים. החלטת הממשלה על השקת "מסלול 5G" המקדם כניסה והטמעה של טכנולוגיות ויישומים על בסיס תשתיות הדור ה-5G, הובילה את דירקטוריון בזק להכריז היום (שלישי) על התנעת תוכנית הסיבים האופטיים.
בזק תשקיע מיליארדי שקלים בשנים הקרובות בפריסת סיבים מואצת בכל רחבי המדינה, כאשר לקוחות פרטיים ראשונים יחוברו לסיבים האופטיים תוך כמה שבועות בלבד. כיום בזק מספקת סיבים אופטיים בהיקפים גדולים לעסקים, מוסדות חינוך, רפואה ועוד, עתה הפעילות מתרחבת גם ללקוחות פרטיים.
בזק תחל בימים הקרובים בתכנון ובביצוע פרישה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך שנת 2021. זאת במטרה שכבר בשנה הקרובה תהיה למאות אלפי בתים בישראל גישה לשירות הסיבים האופטיים. לצורך הפרוייקט, בזק נערכת לקליטה של אנשי תשתית וטכנאים, במטרה לעבות את מערך השטח של החברה.
יו"ר בזק, גיל שרון, אמר כי "השקת תשתית הסיבים של בזק הינה צעד בעל חשיבות לאומית. פריסה נרחבת ומהירה של רשת הסיבים הגדולה במדינה תצעיד את ישראל קדימה ותתרום לחוסנה וכלכלתה של המדינה. אנו מברכים את שר התקשורת, יועז הנדל, שפעל במהירות ובנחישות לקידום הנושא".
מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, אמר כי "מדובר בפרוייקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים, ובמסגרתו יפרשו תשתיות סיבים מתקדמות ממטולה ועד אילת, במרכז ובפריפריה, לאורך הגבולות ובעומק המדינה".
שר התקשורת, יועז הנדל, בירך על החלטת החברות הגדולות לפרוס סיבים: "שוק התקשורת הישראלי מתעורר. שתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ"ג. הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על גבולות המדינה. קו המחרשה וקו הסיב הם קווי הגבול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה