השוק

שוברים את הכלים: המסעדנים לא מתכוונים להישאר בשקט אל מול הנחיות הסגר

שבירת צלחות המונית בעת החתימה על הסכם השלום עם האמירויות, הצהרות כי לא יכבדו את הנחיות הסגר: ענף המסעדנות מפיק לקחים מהסבב הקודם ומשיב אש למקבלי ההחלטות

ניר קומם | 
צלחות שבורות (צילום unsplash)
עוד בטרם התאוששו מהסגר הקודם, החלטת הממשלה להטיל סגר נוסף בחגים הקרובים הותירה את המסעדנים רותחים ופעורי פה. לקראת כניסת הסגר לתוקפו, בעלי המסעדות לא מתכוונים להישאר בשקט.
עמותת 'מסעדנים חזקים ביחד' פרסמה היום (שלישי) כי במקביל לטקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות שישודר הערב ב19:00, ייצאו מסעדנים לחזית בתי העסק שלהם וישברו צלחות כאקט מחאה על סגר תשרי. "עמותת 'מסעדנים חזקים ביחד' שוברים את הכלים ולא משחקים בסגר ובחיי מאות אלפי עובדים", כתבו במודעה שפורסמה ברשתות החברתיות. במטה המחאה מבקשים להחזיר את תשומת הלב הציבורית לנעשה במדינה ולקשיים שנמצאים בדמם של התושבים, ולא במצגי ראווה ובתעמולה בראש הממשלה.
"הממשלה ברגעים אלו ממש מבצעת מכירת חיסול לסגר ומאפשרת לקהלים רבים נוספים לפתוח את הפעילות שלהם – אנחנו מפרגנים לכולם אך אומרים, המסעדנות לא מידבקת – לא במשלוחים, לא בטייק-אוויי ולא בישיבה, ואנחנו מבקשים להיכלל גם כן", מסר תומר מור, מוביל מחאת 'מסעדנים חזקים ביחד' בריאיון ל-ice. "שנית, במידה ועושים סגר כללי על כולם – אנחנו רוצים פיצויים מבעוד מועד. אנחנו לא מוכנים להיות המגזר היחיד שישלם את המחיר. התעשייה שלנו קיבלה מכה אנושה בסגר הראשון, הרבה עסקים עדיין מתאוששים מהמשבר, וסגירה שנייה של אותם עסקים פירושה שהם לא יחזרו לפעילות. אנחנו לא מוכנים לוותר עליהם בעבור החלטה שרירותית. אם יש סגר – מלא, של כל המדינה – אנחנו ניישר קו. אבל אם אנחנו רואים שמתערבים בזה שיקולים פוליטיים, אנחנו לא חלק מהמשחק הזה".
באשר לתזמון אירוע המחאה בהתאמה לטקס החתימה על הסכם השלום בניו יורק, הגיב מור: "אנחנו מברכים על הסכמי שלום אבל מבכים על קריסת התעשייה שלנו, יד ביד. יתכבדו השרים בממשלה, וראש הממשלה בראשם, ויתעוררו על הכלכלה במדינה שלהם. שבר הצלחת כשבר האמון שלנו עם הממשלה והמדינה, שבר שבגינו אנחנו אומרים "שברתם אותנו, לא נוכל לאחות את השברים בשלב מאוחר יותר", ושבר כפעולה רועשת, ואנחנו רוצים שישמעו את קולנו".

עוד במחאה לקראת הסגר הקרוב, הודיעו חלק מהמסעדנים כי אינם מתכוונים לכבד את הוראות הסגר. השפית המפורסמת, רותי ברודו, אשר עוד בסגר הקודם הובילה את המחאה הענפית והניעה תנועת מחאה של עשרות עסקים שהודיעו כי יישארו פתוחים למרות ההנחיות, הודיעה כי בכוונתה להפעיל את מסעדותיה בתקופה זו, אם העובדים שלה יהיו אמיצים ויסכימו לכך. בריאיון לרדיו FM103 אמרה הבוקר: "אנשים צריכים לפעול עם מחשבה. אתה צריך לחשוב כשאתה עושה משהו - לחשוב אם הוא הגיוני או לא. תחשבו אם במה שאתם עושים יש היגיון. יש לי 850 עובדים, אני מדברת איתם. אני מדברת עם הלקוחות שלי, אני מנסה להבין מצב. להבין האם יש היגיון בלסגור מדינה, לזרוק מיליארדים סתם - ולעצור אותנו מלחיות חיים נורמליים, מלנשום, מלחיות". 
באשר להנחיות הסגר, אמרה ברודו: "היו ממשלות רעות בעולם, שעשו דברים נוראיים וגרמו להרס טוטלי של העולם. אז מה? אז מה אם הממשלה החליטה? יש רגעים שצריך לקחת את החוק לידיים. אני אלחם, כי אם אני לא אלחם, מה אני שונה מכל אזרח אחר בגרמניה הנאצית?".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה