השוק

יתמודדו במשותף על הפרטת נמל חיפה? הסכם בין בעלי מספנות ישראל לענקית נמלים מדובאי

איש העסקים הישראלי שלומי פוגל חתם על מזכר הבנות עם סולטן אחמד בן סוליים, המפעיל את נמל ג'בל עלי. השניים הסכימו על קו ספנות ישיר מאילת לדובאי ודנו באפשרות לגשת יחד למכרז להפרטת נמל חיפה. פוגל: "הזדמנות אדירה להקמת תשתית סחר ולוגיסטיקה בינלאומית"
אנגלינה יוסים |  3
סולטן אחמד בן סליים, יו"ר ומנכ"ל DP WORLD, שלומי פוגל, יו"ר DOVERTOWER, מבעלי מספנות ישראל
ענקית הנמלים DP WORLD מדובאי ותעשיות מספנות ישראל יבחנו אפשרות לגשת יחד למכרז להפרטת נמל חיפה - כך סוכם בין איש העסקים שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל, קבוצת אמפא וגולד בונד ובין סולטן אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DP WORLD ומול גופים נוספים מאיחוד האמירויות, במסגרת ביקור עסקי במדינה.
פוגל, מבעלי מספנות ישראל וקבוצת אמפא וגולד בונד, חתם על מזכרי הבנות עם הסולטן אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DP WORLD מדובאי, המפעיל את נמל ג'בל עלי. מדובר באחד מחמש נמלי הים הגדולים והחשובים בעולם, והנמל הימי הגדול ביותר במזרח התיכון. החברה מספקת שירותי לוגיסטיקה ומפעילה 82 נמלים וטרמינלים ברחבי העולם.
החברות ישתפו פעולה בהקמת שירות ספנות בנתיב ישיר מנמל ג'בל עלי שבדובאי לנמל אילת עם זמן הפלגה של 10 ימים. הקו צפוי להתחיל לפעול בחודש הקרוב. כמו כן יבחנו אפשרויות לשיתופי פעולה שונים בתחומי הנמלים, לוגיסטיקה, תשתיות והקמת אזורי סחר חופשיים בין ישראל ושכנותיה.
בנוסף, DOVERTOWER חתמה על מזכר עם חברת DUBAI DRYDOCKS, אחת המספנות הגדולות בעולם והגדולה ביותר במזרח התיכון, בעקבותיו יחלו מספנות ישראל ו- DUBAI DRYDOCKS לבחון אפשרות לשיתוף פעולה בייצור ושיווק של מוצרים שונים בדובאי. DOVERTOWER חתמה גם על מזכר הבנות עם מינהל המכס של דובאי, במסגרתו הוסכם כי הצדדים ישתפו פעולה ביצירת תשתית יעילה לקידום המסחר והלוגיסטיקה במזרח התיכון על-ידי התווית נהלים והחדרת טכנולוגיות חדשניות של חברות הייטק ישראליות בתחומי הסייבר, פינטק ועוד. 
יו"ר DOVERTOWER, שלומי פוגל: "שיתוף הפעולה בין החברות ובין הנמלים בישראל ובדובאי מהווה הזדמנות אדירה להקמת תשתית סחר ולוגיסטיקה בינלאומית מתקדמת שתחבר בין hubs מרכזיים בעולם ותייעל ותחסוך בעלויות ובלוחות הזמנים בכל הקשור בהעברת סחורות באיזור. אני מאמין כי ההסכמים עליהם חתמנו הם רק תחילת הדרך ובהמשך נראה שיתופי פעולה נוספים בינינו ובין DP WORLD ובכלל זה בתחומי הטכנולוגיה, האנרגיה, המרכזים הלוגיסטיים והאוטומציה".
יו"ר ומנכ"ל DP WORLD, סולטן אחמד בן סוליים: "אנו מברכים על ההנהגה החכמה של איחוד האמירויות שהחליטה לנרמל את היחסים עם ישראל. המשימה של DP WORLD היא לאפשר מסחר גלובלי. העבודה שלנו להקמת נתיבי סחר בין איחוד האמירויות, ישראל ומעבר, תסייע ללקוחות שלנו לעשות עסקים באיזור באופן קל ויעיל יותר. אני מאמין שההסכם שלנו עם חברת DOVERTOWER הוא רק ההתחלה של שיתוף פעולה הדדי וארוך במגוון תעשיות. בנוסף אני שמח להודיע ש- DP WORLD ומספנות ישראל ישתפו פעולה לבחינת הקמת JV שישתתף במכרז להפרטת נמל חיפה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתחילים להיות כמו אנגליה שמכרה הכל
    ירון 09/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באנגליה רוב קבוצות הכדורגל ,מותגי הספורט,ויצרניות הרכב בבעלות זרה,ועוד חברות רבות
    סגור
  • 2.
    שליטה זרה בנמל חיפה
    יובל 09/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערנו הממשלה מוכרת נכסים אסטרטגיים למדינות זרות כמו סין והערבים שבשעת אמת יתייצבו לימין אויבי ישראל כמו איראן.בושה ומסוכן
    סגור
  • 1.
    נו....הם מתחילים לקנות את ישראל? כך היה שלום (ל"ת)
    י 09/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור