השוק

מסתמן: מענק של אלפי שקלים לעסקים שלא יוציאו עובדים לחל"ת

מעסיקים יזכו למענק עבור כל עובד שלא הוצא לחל"ת במהלך חודשי המשבר כחלק מתכנית האוצר לשימור עובדים. אופי החלוקה ייקבע על פי הפגיעה במחזור ביחס לשיעור ההעסקה
רועי בהריר-פרל |  1
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
בתום דיונים מרתוניים שנמשכו אל תוך השעות הקטנות של הלילה, החליטו שר האוצר ישראל כ"ץ וחברי משרדו על שורת הטבות למשק הישראלי נוכח הסגר. כפי שמסתמן כעת, בין השאר יוחלט על מענק למעסיקים בגובה 5,000 שקלים עבור כל עובד שלא הוצא לחל"ת במהלך חודשי המשבר כחלק מתכנית האוצר לשימור עובדים. מדובר במענק זהה לכל עובד, בלי קשר לגובה משכורתו, שהיקפו הכולל ייקבע עבור כל עסק בנפרד, בהתאם למידה שבה נפגע כתוצאה מהמשבר.
על פי התמונה המסתמנת בנוגע לאופי חלוקת המענקים, עסקים שיקבלו מענק המדינה הם אלו מחזור המכירות שלהם ירד ביותר מ-80% והמשיכו להעסיק 40% מהעובדים ומעלה, עסקים שמחזור המכירות שלהם ירד ב-60%-80% ייקבלו מענק אם שיעור ההעסקה אצלם נותר מעל 70%, עסקים שמכירותיהם ירדו ב-40%-60% יהיו זכאים למענק עבור שיעור העסקה של 55% מהעובדים ומעלה, ועסקים שחווה פגיעה של 25%-40% במחזור המכירות יקבלו מענק אם שיעור ההעסקה אצלם הוא מעל 80%.
הודות להתעקשות של שר הכלכלה עמיר פרץ ושל נגיד בנק ישראל אמיר ירון, המתווה המסתמן ייטיב יותר עם בעלי העסקים מאשר זה שהוצע על ידי השר כ"ץ, לפיו גובה המענק עבור כל עובד שלא הוצא לחל"ת היה אמור לעמוד על 4,000 שקלים ובכל אחת מהמדרגות, רף הזכאות למענק היה אמור להיות גבוה ב-5%.  ההצעה שהתקבלה בסופו של דבר דומה מאוד לזו שהגישו השר פרץ והנגיד ירון לפני כמה חודשים הצעה שנדחתה בזמנו על ידי השר כ"ץ, שהעדיף להתמקד בהחזרת עובדים מחל"ת.
בנוסף, גובשו בישיבה עם תקנות בנוגע להנחה בארנונה עבור עסקים שנפגעו במשבר, שצפויות להיות בתוקף עד יוני 2021. על פי התקנות החדשות, עסקים שמחזורם השנתי הוא עד 200 מיליון שקל ונפגעו בהיקף של יותר מ-60% מהמחזור יהיו זכאים להנחה של 95% בארנונה. עסקים שהמחזור המכירות שלהם הוא בין 200 ל-400 מיליון דולר יהיו זכאים להנחה זהה במידה שהיקף הפגיעה בהם היה 80% ומעלה. ההנחחות תינתנה בצורה של מענקים בשווי מצטבר של 1.3 מיליארד שקל.
עלותו של המתווה הנוכחי למדינה צפויה לעמוד על מיליארד שקל (לא כולל ההנחות בארנונה) - זאת, אף על פי שבבנק ישראל הציעו תחילה, נוכח הביקורת על גובה המענקים בסיבוב הקודם, לחלק מענקים גבוהים הרבה יותר, בסך 3 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אכסאל
    עראבי מוחמד 09/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענק
    סגור