השוק

במסגרת שת"פ כלכלי: בורסת היהלומים הישראלית תפתח סניף בדובאי

הבורסה ליהלומים חתמה על הסכם שיתוף פעולה כלכלי עם המרכז לסחורות יקרות בדובאי המאגד למעלה מ-16 אלף חברות. נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים: "זהו הסכם היסטורי"
אנגלינה יוסים | 
מרטיק ליק – מנכ"ל בורסת היהלומים בדובאי, יורם דבש – נשיא בורסת היהלומים הישראלית, אחמד בן סולייאם – נשיא בורסת היהלומים של דובאי ועזרא בוארון – יו"ר וועדת התעשייה (צילום אסף לוי)
כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות שנחתם לפני ימים אחדים חולל הזדמנויות עסקיות רבות, והחברות הישראליות מסתערות עליהן. בורסת היהלומים הישראלית חתמה היום (חמישי) על הסכם שיתוף פעולה כלכלי עם המרכז לסחורות יקרות בדובאי (DMCC). במסגרת הה סכם הבורסה ליהלומים תפתח נציגות במגדל אלמאס שבדובאי בעוד, המרכז לסחורות יקרות בדובאי יפתח במקביל משרדים במתחם הבורסה ברמת גן.
על פי ההסכם, ייפתחו השניים הזדמנויות עסקיות חדשות ויקיימו מידי שנה ימי עיון ותערוכה משותפת שתתקיים בדובאי וברמת גן לסירוגין. בנוסף יערכו חקר יוזמות משותפות ליצירת הזדמנויות מסחר יעילות בתחומים נוספים. מטרת ההסכם הינה לאפשר צמיחה מחודשת לתעשיית היהלומים, פיתוח ידע בין יהלומני ישראל ליהלומני דובאי, קידום הקשרים בין השניים ושיתוף ידע מסחרי בן הצדדים לטווח הארוך.
בחתימת ההסכם שנערכה בשיחת וידאו בין ישראל לבין איחוד האמירויות, לקחו חלק נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש שמכהן גם בתפקיד נשיא הפדרציה העולמית לבורסות היהלומים, ויו"ר בורסת היהלומים בדובאי אחמד בן סולייאם. בהמשך לחתימת ההסכם בקרוב צפויה לצאת משלחת עסקית להנעת ההסכם לפעולה.
 נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, מסר כי "אנו גאים ביותר לשתף פעולה עם עמיתינו בדובאי על ידי שיתוף בידע ומומחיות שלדעתנו יקדמו את תעשיית היהלומים בגבולותינו ומחוץ להם. אנו רואים בתחום הזדמנות לבניית יחסים קרובים, שגשוג ופיתוח הענף. אני מאמין שזו חובתנו כמנהיגים עסקיים  להוביל את הדרך קדימה לחיזוק שיתופי פעולה. ה-DMCC הינה חברה ממשלתית המאגדת תחתיה למעלה מ-16 אלף חברות בתחומי הסחר, כך שחתימת הסכם שיתוף הפעולה עם בורסת היהלומים, שגם היא מאגדת למעלה מ 1100 חברות בין לאומיות, מעידה על הפוטנציאל האדיר הטמון בהסכם".
יו"ר הבורסה ליהלומים בדובאי, אחמד בן סוליים, אמר כי "ההסכם האסטרטגי שנחתם בין בורסת היהלומים לדובאי לבורסת היהלומים בישראל הוא הסכם חשוב אשר פותח פוטנציאל עצום לשני הצדדים. ממשלת דובאי הטילה על ה DMCC את המשימה של להניע את סחר הסחורות העולמי דרך דובאי, והסכם זה ימשוך עסקים לאמירויות וכן יגביר את הסחר האזורי והבינלאומי של אבן יקרה זו. איחוד האמירויות הערביות וישראל הן ביתן של שתיים מהכלכלות הדינמיות והחדשניות ביותר במזרח התיכון. הסכם זה סולל את הדרך לשיתוף פעולה נוסף במגוון סחורות בתקופה מרגשת מאוד להתפתחות באזור. אנו מצפים לעבוד לצד השותפים שלנו בישראל ".
ברבעון הראשון של שנת 2020, המסחר ביהלומים ותכשיטים היווה את הענף בעל ההכנסות הגבוהות ביותר באיחוד האמירויות. לפי הנתונים, שווי הסחר ביהלומים הגיע לכ-28 מיליארד דולר בחודשים ינואר – אפריל 2020. בהשוואת נתוני 2019 לשנת 2020 ניתן לראות ירידה חדה שנגרמה בעיקר  בשל השפעות נגיף הקורונה במדינות מסביב לעולם. כאשר נתוני 2019 של מסחר היהלומים בדובאי הגיע ל84 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה