השוק

כ"ץ ונתניהו הציגו תוכנית כלכלית חדשה: מענקים לשימור עובדים והפחתת שכר נבחרי ציבור

לקראת הסגר בחגים, שר האוצר וראש הממשלה הודיעו על המתווה החדש. בין היתר, תועבר לעסקים שצפויים להיפגע מקדמה בגובה 50% מההוצאות הקבועות, ויינתן מענק בחודשים ספטמבר-אוקטובר עבור עובדים שלא יפוטרו או יוצאו לחל"ת
יואב איילון |  3
ישראל כץ, בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/ישראל כץ, בנימין נתניהו)
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ הודיעו על תוכנית כלכלית חדשה לתקופת הקורונה, לקראת הסגר השני בחגים. התוכנית כוללת, בין היתר, הפחתת שכר נבחרי ציבור ב-10%, הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות ומתווה לשימור עובדים.
במסגרת הסיוע לעסקים יורד רף הפגיעה הנדרש לקבלת המענק מ-40% ל-25% בחודשים ספטמבר ואוקטובר, ובצו של שר האוצר - ההקלה תורחב גם לחודשים נובמבר ודצמבר. בימים הקרובים יועברו החזרי מס הכנסה ומע"מ לעסקים. בנוסף, עסקים יוכלו לפרוס את תשלומי החובה על פני מספר חודשים.
עוד הוחלט כי תועבר לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר מקדמה בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות. גובה המקדמה יתבסס על היקף הנזק של העסק בחודשים מרץ ואפריל, ולמי שלא היה זכאי בחודשים אלה - הסכום יחושב לפי החודשים מאי ויוני.
כמו כן, הממשלה תעניק מענקים לעידוד מסחר מקוון ופעילות דיגיטלית עבור עסקים קטנים ובינוניים. קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים תורחב ב-18 מיליארד שקלים - כך שתגדל מ-22 מיליארד ל-40 מיליארד שקלים, והמדינה תגדיל את ערבותה לביטוח אשראי לספקים בכ-2.6 מיליארד שקלים.
עבור שימור עובדים, יינתן מענק בחודשים ספטמבר ואוקטובר בסך 5,000 שקלים לעובד, שייקבע בהתאם לפגיעה בעסק, בשילוב אחוז העובדים ששימר במהלך התקופה. עבור עובדים שהוצאו לחל"ת, יינתנו דמי אבטלה עד ליוני 2021 (או ירידת האבטלה מתחת ל7.5%). ההפחתה בדמי האבטלה תידחה, כפי שנקבע בחוק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מושחתים נמאסתם
    חוה 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10% קיצוץ בשכרכם הוא לעג לרש . תורידו 30% ואז נדבר . אין גבול לשחיתות.
    סגור
  • 2.
    כץ נראה בתחפושת עם חליפה זה שר???
    שרנ 09/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כץ מתחפש עם חליפה מי זה כץ חסר עמוד שידרה רק מצייץ שום עשיה בזכות כץ אנחנו עם מכוניות וכבישים עד שהגיע לא היו הארץ כבישים כך ביבי כתב לו בדף המסרים
    סגור
  • 1.
    כץנתניהו
    יוני מגל 09/2020/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ראינו כמה ביבי מבין בכלכלה. תראו איך נראית המדינה אחרי יותר מעשור.הוא מבין בחליבה.ביבי חולב את המדינה לצרכיו האישיים כמו תשלום מיליארדים לחרדים.מאות מליונים למתנחלים.ולאזרח הפשטו לא נשאר. וכץ.הוא מבין בגזירת סרטים.בכלכלה הוא לא מבין .שניהם שרלטנים זולים עם אגו מנופח.דלי יכולת שכלית וניהולית.בושה.הם בונים תקציב חדש.הכול מתפרק בגללם.עלובי החיים
    סגור