השוק

בייטדאנס תישאר בעלת השליטה בטיקטוק, תחת הפיקוח של אורקל וארה"ב

האישור לרכישת טיקטוק ניתן רגע לפני כניסתה לתוקף של הנחיית הבית הלבן לחסום את היישומון הפופולרי שבבעלות התאגיד הסיני. גם וולמארט בפנים 

רועי בהריר-פרל |  1
טיקטוק (צילום unsplash, pexels)
נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ אישר במהלך סוף השבוע את עסקת הרכישה של אפליקציית שיתוף הסרטונים טיקטוק, מבית תאגיד הבידור הסיני בייטדאנס, על ידי ענקית התוכנה בענן אורקל, בשיתוף עם ענקית הקמעונאות וולמארט. האישור ניתן יממה בלבד לפני פקיעת האולטימטום בן 35 הימים, אותו קבע טראמפ לצורך מכירתה של טיקטוק לחברה אמריקאית. אם האישור לא היה ניתן בסופו של דבר, טיקטוק, לצד אחותה מבית בייטדאנס WeChat, הייתה נחסמת להורדה ולשימוש בארצות הברית על פי צו הנשיא - זאת, עקב החשש בבית הלבן מפני היותה כלי של הממשלה הקומוניסטית בסין למעקב אחר אזרחים אמריקאים. 
כעת, על מנת שכל הצדדים - בייטדאנס מצד אחד, אורקל ו-וולמארט מצד שני - יספיקו להשלים את העסקה, משרד הסחר בארצות הברית הסכים לדחות בשבוע את כניסת ההגבלות לתוקף. במהלך פרק זמן זה, הממשל הפדרלי אמור עם לאשרר את האישור בעל פה של הנשיא, שהבטיח, מצדו, כי "האבטחה תהיה מאה אחוז", כי "הם ישתמשו בענן נפרד ובאבטחה מאוד מאוד חזקה" וכי "אם זה ייצא לפועל, זה יהיה נהדר. אם לא, זה גם בסדר". זמן קצר לאחר מכן הוציא שופט שלום בקליפורניה צו מניעה נגד ההגבלות שהוטלו על WeChat - זאת, אף על פי שהיא אינה חלק מהעסקה. 
כזכור, בייטדאנס בחרה בהצעה העסקית של אורקל אחרי שדחתה, שלא כמצופה, את זו של ענקית הדיגיטל מיקרוסופט. במהלך המו"מ שניהלה עם חברות אמריקאיות, עלה גם שמה של וולמארט. כעת, רשת הקמעונאות צפוייה להחזיק ב-7.5% מטיקטוק, בעוד שהנתח של אורקל יהיה גדול יותר ויעמוד על 12.5% מהחברה. 
גורמים בטיקטוק - שתירשם בקרוב כחברה חדשה בטקסס ותציע 25 אלף משרות חדשות לאזרחים אמריקאים - אישרו כי שתי החברות האמריקאיות תחזקנה יחד ב-20%. "אורקל תהפוך לספקית הטכנולוגיה שלנו ותהיה אחראית לאירוח כל המידע על המשתמשים בארה"ב ולאבטחה של מערכות המחשב הנלוות כדי להבטיח שדרישות הביטחון הלאומי של ארה"ב ימולאו". 
על פי ההסכם המתגבש, טיקטוק תאפסן את נתוני המשתמשים בארצות הברית אך ורק בענן של אורקל. "אנחנו בטוחים ב-100% ביכולת שלנו לספק סביבה מאובטחת לטיקטוק ולהבטיח את פרטיות המידע של המשתמשים האמריקאים וברחבי העולם", מסרה מנכ"לית אורקל צפרא כץ. "האבטחה המשופרת והפרטיות המובטחת יאפשרו לטיקטוק להמשיך בצמיחה מהירה ותיטיב עם כל בעלי העניין".  
להבדיל מאורקל, חלקה של וולמארט בעסקה צפוי להיות מסחרי בלבד. "אנחנו נרגשים מההשקעה הפוטנציאלית הזו ומההסכם המסחרי עם טיקטוק גלובל", מסר מנכ"ל החברה דאג מקמילון, שצפוי לכהן בדירקטוריון של טיקטוק. בנוסף, נמסר כי טיקטוק הסכימה, במסגרת העסקה, להעביר למשרד האוצר האמריקאי כ-5 מיליארד דולר לטובת קרן חדשה לחינוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    WeChat שייכת לתאגיד המתחרה Tencent (ל"ת)
    תיקון 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור