השוק

נוכח העלייה בתחלואה: הבורסות האירופיות בנפילה חופשית

המדדים המובילים בבורסות האירופיות נפלו בכ-3%. בארה"ב, המדדים המובילים יורדים מעל אחוז וחצי, ברקע המתיחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים על מינוי שופטת העליון
מערכת ice | 
הבורסות האירופיות בנפילה
בשל העלייה הגבוהה בתחלואה בקורונה וההגבלות החדשות בחלק ממדינות אירופה, הבורסות ביבשת רושמות צניחה ושיא שלילי של חודשיים.
הבורסות האירופיות נפתחו בירידות של עד 2.2% במדדי המניות המובילים. הלונדון פוטסי ירד עד השעה 15:23 ב-3.26%, פריס קאק 40 ירד בכ-3% ודויטשה בורס דאקס 30 בכ-3.10%. 
​במקביל, מספר בנקים בינלאומיים סופגים מפלות בשל הדיווחים על פרשת הלבנות כספים חובקת עולם. בארצות הברית הבורסות מגיבות למתחים פוליטיים בין הרפובליקנים לדמוקרטים, שנערכים למאבק על זהות השופט החדש בבית המשפט העליון, בעקבות מותה של רות ביידר גינסבורג. כך הגיבו הבורסות להתרחשויות האחרונות: 
בארה"ב, החוזים על ה-S&P 500 רשמו בשלב טרום המסחר ירידה של 1.8%, דאו ג'ונס ירד ב-1.8% ונאסד"ק ב-1.5%. באירופה, קאק רושם ירידה של 1.9% ודאקס של 1.6%.
באסיה, מדד האנג סנג רשם ירידה של 1.5%, מדד MSCI אסיה פסיפיק ירד ב-0.7% ומדד MSCI Emerging Markets גם הוא נפל ב-1.4%. לעומת זאת, הדולר הטאוויאני התחזק לרמה שלא נראה שבע שנים.
בקרב חברות התעופה, אמריקן איירליינס ירדה ב-3.4%, יונייטד איירליינס ב-3.2% ודלתא ב-4%. כמו כן, מניית סטארט אפ הרכבים החשמליים ניקולה, שלאחרונה נכנס לשותפות עם ג'נרל מוטורס, צנחה ב-22% בשלב טרום המסחר.  
ירידות חדות נרשמו גם במניות הבנקים הגדולים, בעקבות דיווחים על אלפי עסקאות חשודות והלבנות כספים. דויטשה בנק יורד ב-3.8%, החזקות HSBC נפלו ב-3.4% לסכום הנמוך ביותר מאז 1995 ו-BARCLAYS עם ירידה של 5.5%. מחר צפויה להתכנס ועדת הבנקאות של הסנאט, שם צפויים לדבר יושב הראש הפדרל ריזרב ג'רום פאואל ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין, על הצורך בתמריצים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה