השוק

בכירים במשק לממשלה: "החריגו את תעשיית ההייטק מהסגר"

האיגוד הישראלי לתעשיות ויו"ר התאחדות התעשיינים קוראים לממשלה להחשיב את תעשיית ההייטק כמקום עבודה חיוני, "התעשיות המתקדמות הינן קטר הצמיחה של כלכלת ישראל"
אנגלינה יוסים | 
ישראל כ"ץ וד"ר רון תומר (צילום יחצ)
שרי קבינט הקורונה אישרו אמש סגר מלא החל משישי הקרוב עד שמחת תורה, שיכלול את כל המגזרים במשק למעט שירותים חיוניים. כלל מקומות העבודה ייסגרו מלבד מקומות עבודה חיוניים שיוחרגו, בשונה מהסגר הראשון בחודשים מרץ-אפריל שאז פעל במתכונת של 30%. 
האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) שלח היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרויקטור הקורונה, שרי הכלכלה, הבריאות והמדע וגורמי ממשל בדרישה להחריג מהסגר חברות הייטק וביומד מסוימות, ולהכיר כמפעלים חיוניים. האיגוד הינו ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק, מדעי החיים ושאר התעשיות המתקדמות בישראל.
הדרישה, לדברי האיגוד, קריטית ביותר לכלכלת ישראל ולתפקודן של חברות שלהן מפעלי ייצור ופעילות ייחודיים שיכולים להתקיים רק במתקנים ייעודיים ולא ניתנים להמרה לעבודה מהבית, כגון מפעלים לייצור שבבים בהם קיימים ״חדרים נקייים״, שרתים משוכללים, מעבדות ובציוד רפואי ומחקרי מתקדם.
מנכ"לית ונשיאת IATI, קרין מאיר רובינשטין, אמרה כי "בתקופת הסגר הקודם, תעשיית הייטק יכלה לשמר את המינימום הנדרש לקיום פעילות יציבה במפעלים ובמרכזי הפיתוח. כמובן ששאר הפעילות הומרה לעבודה מן הבית ורבות מהחברות המשיכו לקיים עבודה במתכונת זו, גם לאחר היציאה מהסגר הקודם". לדבריה, "הטלת סגר הרמטי ומגבלות מלאות על החברות אשר אינן יכולות להסב 100% מפעילותן ל"עבודה מהבית". התעשיות המתקדמות הינן קטר הצמיחה של כלכלת ישראל".
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר בפנייה לשרים: "תחריגו את התעשייה וההיי טק ממגבלות הסגר". תומר הסביר עמדתו, "להחמרת הסגר ישנן השלכות ברורות ומיידיות - הרס הפעילות העסקית ושחרור מידי של עובדים לביתם החל ממחר". ד"ר תומר הסביר כי "לא נוכל להמשיך לשלם שכר בתנאי סגר מלא, ואנו צופים כי אחוז האבטלה בישראל יזנק לשיאים חדשים".
"אם רוצים שהכלכלה הישראלית תשרוד את הסגר השני, יש להבטיח את פעילותם של כל ענפי המשק במתכונת מצומצמת ולאפשר למנוע המשקי להמשיך לפעול", אמר ד"ר תומר. בנוסף תומר קרא לממשלה להחריג לחלוטין גם בסגר זה את התעשייה וההייטק מהמגבלות, "התעשייה וההייטק עובדים כבר למעלה מחצי שנה במתווה מקצועי שמצמצם משמעותית הדבקות ובידודים במקומות העבודה ומבטיח את המשך הסחר והיצוא של ישראל, כמו גם שומר על המדפים מלאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה