השוק

מגדל מסמנת את ה-Datacenters: תשקיע 350 מיליון שקל במרכז אחסון מידע בבריטניה

בשנה החולפת ביצעה חברת הביטוח עסקאות מימון של מרכזי אחסון מידע בכמיליארד וחצי שקל וצופה כי תממן עסקאות בהיקף 2 מיליארד שקל עד סוף השנה. מנהל חטיבת ההשקעות: "זיהינו את תחום מרכזי אחסון המידע כצומח ואמין עם פוטנציאל לפרמיה משמעותית"

שרון טל | 
רן עוז (צילום מאתר מגדל/פזית עוז)
ענף ה-datacenters, מרכזי אחסון מידע - מבנים מאובטחים הכוללים מעין "חוות שרתים", נהנה מצמיחה גבוהה בשנים האחרונות, על רקע גידול חד בתעבורת נתונים במכשירים ניידים, רשתות חברתיות, שירותי ענן, ביג דאטה ו-IOT ועוד.  
הצמיחה הגבוהה של היקף השימוש באינטרנט ובהעברת מידע בכל רגע נתון, הובילה לצורך גובר לאחסון המידע, למעשה, כל המידע ברשת נשמר באותם מרכזי אחסון מידע. מגמת הצמיחה בביקוש לתחום אף התחזקה בעקבות השפעת הקורונה (עבודה מהבית, שירותי חינוך ובריאות מרחוק), אשר הגבירה את הצורך בתשתיות תקשורת. בפרט גדל הביקוש למרכזי המידע הגדולים, המספקים מענה לשירותי הענן ולשירותי וידאו.
מגדל ביטוח הודיעה היום (ב') כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום מימון פרויקטים של תשתיות בארץ ובחו"ל. מגדל זיהתה את תחום מרכזי אחסון המידע ((Datacenters כתחום צומח בעלי מאפייני אשראי חזקים ותשואות גבוהות, ובימים אלה חתמה החברה על הסכם למימון הקמת מרכז אחסון מידע בעל קיבולת של 180 מגוואט בחבל הארץ ווילס שבבריטניה. חלקה של מגדל במימון הוא 80 מיליון ליש"ט (כ- 350 מיליון ש"ח), מתוך מימון כולל של כ- 320 מיליון ליש"ט.
בשנה האחרונה ביצעה מגדל 6 עסקאות של מימון מרכזי מידע בינלאומיים בהיקף כולל של כמיליארד וחצי שקל, היקף הצפוי להמשיך ולגדול ולהגיע עד סוף השנה לכשני מיליארד שקל. כמו כן, בחודש יוני האחרון, הצטרפה מגדל לקונסורציום המימון לפורטפוליו של מרכזי אחסון מידע באסיה-פסיפיק. חלקה של החברה במימון עמד על כ- 90 מיליון דולר. מגדל משתתפת במימון מרכזי אחסון מידע במדינות שונות, ביניהן: ארה"ב, הולנד, צרפת, בריטניה, אוסטרליה ועוד.
גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח מציין כי "זיהינו את תחום מרכזי אחסון המידע כתחום צומח ואמין מאוד עם פוטנציאל לפרמיה משמעותית על תשואות החוב הסחיר של החברות הפועלות בתחום. השקעותינו בתחום מהוות נדבך נוסף ביישום אסטרטגיית ההשקעות החדשה של החברה, הכוללת גם השקעה בנכסים אלטרנטיביים, בהם טרם נוצרה עליית ערך אגרסיבית וקיים פוטנציאל להשיג תשואות עודפות יותר לעומת העבר".
מגדל השתתפה עד היום בכ-50 עסקאות מימון תשתיות בחו"ל, בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר, ביניהן עסקאות בתחומים מורכבים כדוגמת אנרגיית רוח ביבשה ובים, רכבות קלות, תשתיות תקשורת (datacenters וסיבים אופטיים), כבישים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה