השוק

מיזוג ארקו-היימייקר: הושלמה רכישת אמפייר פטרוליום ב-353 מיליון דולר

GPM, שבשליטת ענקית תחנות הדלק ארקו ובניהולו של אריק קוטלר, השלימה את העסקה שהופכת אותה לאחת החברות הגדולות בתחומה בארה"ב, עם כ-3,000 אתרים באספקה והפעלת תחנות דלק
מערכת ice |  1
אריק קוטלר מנכ"ל ויו"ר ארקו החזקות (צילום יחצ ואתר ארקו)
ארקו החזקות מדווחת כי השלימה את העסקה לרכישת פעילות חברת Empire Petroleum (אמפייר פטרוליום), בהתאם להסכם רכישה שנחתם בחודש דצמבר 2019. בהתאם לעסקה, GPM, שבשליטת ארקו, רוכשת פעילות סיטונאית בהיקף משמעותי הכוללת אספקת דלקים לכ-1,450 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדים שלישיים, זאת כאשר טרם העסקה מנתה הפעילות הסיטונאית של GPM אספקת דלקים לכ-140 תחנות דלק בלבד. בנוסף, העסקה כוללת רכישה של פעילות קמעונאית בהיקף של 84 תחנות דלק וחנויות נוחות בהפעלה עצמית. 
בעקבות השלמת עסקת אמפייר, פעילות GPM כוללת עתה כ-1,335 אתרים בהפעלה עצמית (בהשוואה לכ-1,250 אתרים טרום העסקה) ופעילות סיטונאית הכוללת אספקת דלקים לכ-1,590 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדים שלישיים). פעילות GPM תתפרס על פני 33 מדינות בארה"ב,  מהן 10 מדינות ומחוז קולומביה שנוספו במסגרת העסקה.
בכוונת GPM לפעול, כבר בטווח המיידי, ליצירת סינרגיה וחסכון בעלויות בהקשר של רכישת פעילות אמפייר, וזאת בין היתר בכל הקשור לתנאי אספקת הדלקים מול ספקי הדלק.
התמורה בעסקה, לאחר התאמות שסוכמו בין הצדדים, מסתכמת בכ- 353 מיליון דולר בתוספת סך של כ- 11.5 מיליון דולר בגין יתרות מזומן ועלות המלאי בחנויות הנוחות, בניכוי סכומי פיקדונות ובטוחות אחרות שהעמידו דילרים למועד הקלוזינג. בהתאם להסכם הרכישה, בנוסף לתמורת הבסיס זכאים המוכרים לתמורה נוספת בהיקף של 20 מיליון דולר ועשויים להיות זכאים לתמורה מותנית בסך של עד 45 מיליון דולר.
סך של 350 מיליון דולר מהתמורה בקלוזינג שולם מתוך קו אשראי Capital One. בנוסף, במועד הקלוזינג הועמדה ל-GPM ה- Delayed Term Loan A, בהתאם להסכם מימון Ares, אשר שימשה לתשלום יתרת התמורה בקלוזינג וכן מיועדת לשמש את GPM למימון הון חוזר ותשלומים נוספים הקשורים לעסקת Empire.
אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון ארקו ומנכ"ל GPM: "מדובר בעסקה אסטרטגית שהופכת אותנו לשחקן משמעותי ומוביל בתחום ואבן דרך חשובה בעסקת המיזוג עם חברת Haymaker. בעקבות השלמת העסקה, מצפה GPM להכפיל את היקף  הדלקים המסופקים על ידה ליותר מ-2 מיליארד גאלונים בשנה, וליהנות מהסנרגיות שאמורות לנבוע מיתרונות הגודל. יחד עם התוכניות האסטרטגיות העתידיות שלנו אנו מאמינים ביכולתנו לצמוח ולהגדיל את חלקנו בשוק".
בחודש החולף דיווחה ארקו על חתימת הסכמים מחייבים לעסקת המיזוג עםHaymaker Acquisition Corp. II  האמריקאית, שהינה חברת SPAC, שגייסה ביוני 2019 כ-400 מיליון דולר ונסחרת בבורסת הנאסד"ק בארה"ב תחת הסימול HYAC.
העסקה כפופה למספר תנאים ואישורים, לרבות אישור האסיפה הכללית של בעלי מניות ארקו ושל בעלי המניות של Haymaker. הצדדים פועלים להשלמת תהליך המיזוג עד סוף שנת 2020. עם השלמת עסקת המיזוג, במסגרת מספר מהלכי מיזוג שיבוצעו תהפוכנה החברה ו-Haymaker לחברות בת בבעלות ובשליטה מלאה של ARKO Corp, שהוקמה על ידי Haymaker בקשר עם הסכם המיזוג ואשר החל ממועד ההשלמה מניותיה מתוכננות להיות רשומות למסחר בנאסד"ק ובבורסה בתל-אביב. תמורת העסקה לבעלי המניות של החברה מסתכמת בכ-2.4 מיליארד שקל (כ-717 מיליון דולר). אריק קוטלר יכהן כיו"ר ומנכ"ל חברת ARKO Corp..
ארקו הינה חברה ציבורית, שנכון להיום עיקר פעילותה הינה החזקתה ב-GPM בשיעור של כ-73.4% מיחידות ההשתתפות הרגילות (אפקטיבית כ-68% בהון בהתחשב ביחידות בכורה הקיימות בהון GPM).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארקו
    למנ 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יח650
    סגור