השוק

ברקע המאבק מול בעלי המניות: איל דשא הודיע על פרישתו מתפקיד יו"ר ישראכרט

יו"ר חברת האשראי ב-3.5 שנים האחרונות עוזב שבועות ספורים לפני האסיפה הכללית הקרובה, בה ייבחר דירקטוריון חדש. פרישתו נובעת מחוסר שביעות רצון של בעלי מניות, לאחר שמניית החברה נפלה ביותר מ-30% מאז ההנפקה 
שרון טל | 
איל דשא, יו"ר דריקטוריון ישראכרט (צילום סיון פרג')
זז במקום שיוזז: אייל דשא, יו"ר דירקטוריון חברת האשראי ישראכרט, הודיע היום (ה') על פרישתו מהתפקיד לאחר 3.5 שנים. פרישתו של היו"ר איל דשא אינה מקרית. היו"ר נאבק זמן רב בבעלי מניות בכירים שרוצים להחליף אותו ולהציע מועמדים מטעמם. כשהאסיפה הכללית קרבה, העדיף דשא להודיע על פרישה, מאשר שיוזז באופן רשמי.
דשא מונה לתפקיד היו"ר ביולי 2017, כשבנק הפועלים, בשליטה שרי אריסון, עוד היה הבעלים של ישראכרט. מאז, חברת האשראי הגדולה בישראל, הונפקה בבורסה והקלפים התערבבו. המנייה צנחה במעל 30% ושווי השוק שלה צנח מ-2.84 ל-1.85 מיליארד שקל. הדבר עורר חוסר שביעות רצון בקרב בעלי המניות, ובסוף חודש נובמבר צפויה החברה למנות דירקטוריון שרובו יורכב מדירקטורים חדשים.  
בהודעת הפרישה מסר איל דשא: "לאחר שרות של כ 3.5 שנים כיו״ר מועצת המנהלים של  ישראכרט החלטתי לפרוש ולא להגיש את מועמדותי לבחירה מחדש באסיפת בעלי המניות הקרובה. החלטתי נובעת מתחושת מיצוי ומרצון להתמקד בנושאים אחרים בהם אני עוסק, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והבריאות".
"גויסתי על ידי יו״ר בנק הפועלים עורך הדין עודד ערן זכרונו לברכה על מנת לממש את ההפרדה של ישראכרט מבנק הפועלים, פרידה שנכפתה על החברה על פי חוק. משימה זו הושלמה בשני שלבים: הנפקת 2/3 ממניות החברה בבורסה של תל אביב באפריל 2019, וחלוקת יתרת המניות שבידי בנק הפועלים כדיבידנד לבעלי מניותיו במרץ השנה".
עוד הוסיף דשא: "במהלך תקופה זו ישראכרט הפכה לחברה ציבורית ועצמאית תוך שימור מעמדה כחברת כרטיסי האשראי המובילה בישראל, חיזוק מבנה ההון והנזילות ובניית מנועי צמיחה חדשים שישרתו את החברה שנים רבות. אני סמוך ובטוח שבעלי המניות שלנו ידעו לבחור היטב חברי דירקטוריון שמביאים ידע, חדשנות וניסיון ניהולי רלוונטי תוך שמירה על המשכיות. אני מאחל לחברה הרבה הצלחה בהתמודדות עם האתגרים שבדרך".
משבר הקורונה פגע אנושות בכל חברות האשראי הגדולות, וישראכרט בניהולו של רון וקסלר ירדה ב-14% בהכנסותיה ברבעון השני של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אולם, בהשוואה במבט על מחצית 2020, ישראכרט דווקא הייתה האיתנה מכולן, עם רווח נקי של 74 מיליון שקל, וזו שהציגה את הירידה הקטנה ביותר במחצית הראשונה לשנה (51%-), לעומת כאל (-82%), ומקס (-85%). 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה